Lørdag i romjula

Det var godt å våkne og ikke ha noen planer for dagen. Litt klesvask måtte til i dag også, etter ferieuka i Huset. Men det gjør seg jo mest selv da  🙂

Vi spiste frokost, tok på oss regntøy og gikk en tur til Tiller. Vi skulle se om de hadde igjen julestjerna vi kjøpte til juletreet i Huset. Den var visst populær, så det var helt tomt for akkurat den.

Men så var det andre ting på halv pris på Plantasjen. Røde store og små julestjerne, og røde lys. Veldig greit for da har vi det klart til neste jul. 😉

 

Det var opphold og fint da vi gikk til Tiller, men på vei hjem regna og sludda det. Du får ikke bilder av det, for det tok jeg ikke bilde av. Ville ikke gjøre tlf kliss bløt. 

En gåtur i regnvær er godt, men enda bedre er det da å komme inn og få tørket klærne og seg sjøl. 😀

Olav har sett på sjakk og Tour de ski, jeg har holdt på med årets album. Tenk, jeg er helt ajour! Det er så godt . For da blir det bare å sende det inn på nyåret,  og jeg kan begynne på 2019.

Men jeg har jo lovt, og lover å ta mindre bilder neste år. Så jeg satt på tlf på turen hjem over fjellet i går, til tross for vakker sol over hvitkledde fjell.  Bare nøt synet isteden. Var jeg ikke flink kanskje? 😉

Jeg måtte en liten ekstra tur på butikken, og da lyste det så godt opp i mørket på nyblokka,  så det må du få se

 

Men nå,  en kopp te, og sjokolade. 😉

Fikk så god te i julegave. Har du smakt den? 

 

Og siden jeg var lita har melkesjokolade fra nissen vært et must.  Helt vanlig melkesjokolade, 100 gram. Vel, den har økt til 200 gram, og når mora mi slutta å kjøpe det, tok sønnen min over. 

I år endrer han litt på den gamle tradisjonen, så da ble det melkesjokolade,  men i hjertform.

Og når det står så flott skrevet på den, er det helt greit for mamma at tradisjonen endres. 😉

 

Også startet han en ny tradisjon for Olav. 🙂 Kjempekoselig! 

 

Varmer godt slike ord! <3

 

Ikke sponsa innlegg 

 

#gåtur #tiller #plantasjen #julestjerne #melkesjokolade #tradisjon #jul #kornblomstte

18 kommentarer
    1. Ingen store utskeielser her heller i dag. Jeg har vært avgårde og fiksa neglene. Det er alltid like gøy. 🙂 Så nå gikk det fra røde juleneger til sorte/grønne nyttårsnegler. Ellers har vi bare sløva. Og vært ute med Jonas da, det må en jo uansett om det er sløvedag eller ei.

      1. Marit: Godt med rolige dager etter en jul som dere har hatt med barn og familie. Da er det godt med litt sløvedag. 😉 Så neglene dine, de ble flotte! 🙂 Har aldri stelt neglene hos proffe. Bare klipper dem, og har nesten aldri neglelakk på. Kun på tærne om sommeren 🙂 Kos dere i kveld også! <3

    2. Blei varm i hjertet av de sjokoladehjertene, kjenner jeg….. og du må ta masse bilder og dele på blogg da… kan aldri bli for mange! Klemmer <3

    3. Så utrolig søt gave (sjokoladetradisjon i ny form) 🙂
      Hva album lager du? Får du de fremkalt og limer inn i fotoalbum? (Det gjorde jeg før. Men nå ligger alt på nett og dater og litt for liten oversikt).

      1. vestfroken: Ja, veldig koselig julegavetradisjon 🙂
        Nå lager jeg album i bokform hos Japan photo. Blir kjempefine. Før fremkalte jeg bildene og satte inn i album med plastlommer. Før det igjen limte jeg inn. 😉 Blir veldig mange bilder på pc,n og det er ikke så artig å vise bilder bare på den. Og så er vi sikre på å ikke miste bildene. Men har flere harddisker med kopier, for sikkerhets skyld. 🙂

    4. Så deilig at du fikk en slik dag i går – avslappende, gåtur, og ny sjoko-tradisjon <3 🙂
      Nope, jeg har ikke smakt den teen 😉
      Håper du har hatt en like god dag i dag <3 Klem

      1. Aina: Tusen takk for det. Ble en veldig koselig dag i dag. Ikke like rolig, men startet med en fin tur.
        Så har vi hatt mitt etterlengta besøket av barn og barnebarn. Og da er jula 2018 “redda ” følelsesmessig for meg 😉
        I morra blir det en rolig dag igjen 🙂 Godt nytt år! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg