Lørdag

Nå har vi kommet til midtsommer og sola “snur” . Det vil si, den gjør jo ikke det, men det er sånn vi sier det.

I natt var det lyst og fint til tross for at det var litt skyer.  Vi våknet til vind og regn i dag, og det ble noe opphold på formiddagen.

Disse ble tatt 03:34 i natt 🙂

20190622_032625

 

20190622_034615

Jeg sov helt til 08:30 i dag. Sover jo altfor lenge her ute for det er så stille og deilig. Og Olav lister seg opp for ikke å vekke meg. Snill han! <3

Og slik startet formiddagen:

20190622_092000

Det gjorde godt å sove mange timer, og i formiddag mellom regnbygene, har vi hentet litt materiale som Olav skal bruke i kjelleren. Han skal lage nok et vedlag, og da trenger han solid materiale som holder det oppe og på plass.

Etterpå gikk jeg og lette etter tistler. Noen er godt synlige, andre små og så vidt vi kan se dem. Greit å få fjernet dem, for de blir så store. Det er jo fine å se på, men de tar jo helt overhånd om vi ikke fjerner dem. Og vi vil ihvertfall ikke ha dem i plen.

 

Middagen i dag ble kveite.  Tidlig middag ettersom svigerfar kommer på formiddagen, og det er godt for han å få litt ekstra mat. Han er flink til å lage seg mat selv, men det blir nok spist mindre når han er alene. Så da lager vi noe vi vet han er glad i, og da spiser han mer enn vanlig. 🙂  Også er det så godt å se at han koser seg!

20190622_122711

 

Olav lagde middagen, så jeg har bare kost meg og lest litt blogger, og blogger selv. 😉 Etterpå må jeg sortere bilder. Så det er greit med en regntung dag også.

Ikke for det, nå skinner sola igjen 😀

20190622_132758

God lørdag, og St. hans helg! 🙂

 

#lørdag #gjengstøa #hemne #trøndelag #regn #sol #regnvær #helg #sthans #kveite #tistler #ugress

8 kommentarer
    1. Et flott innlegg med litt av hvert 😀 Her er det ikke mye blå himmel å se 😀 Kveita så nydelig ut 😀 Ikke så lenge sida vi hadde. Vi har fiske i alle fall fire ganger i uka 😀 Ha en nydelig St Hans og helg 🙂

      1. Tusen takk for det. Mine innlegg blir ofte litt av hvert, for det er slik dagene mine er 😉 Kveita smakte kjempegodt! Vi har også fisk 4 ganger i uka for det meste. Jeg blir så fort lei kjøtt. 😀 Riktig god St. Hans og helg til dere også! 😀

    2. Ja det været endrer seg jammen fort, og det føles ikke som sommer. Mer som høst av og til. Men i dag har det vært fint her, ikke spesielt varmt, men fint 🙂 I går regnet det.
      Kveite er godt. Jeg er dårlig på fiskemiddager, fantasien strekker ikke til. Men målet mitt er å ha fisk et par ganger i uken, og ikke bare et par ganger i måneden. Av og til klarer jeg det, andre ganger ikke.
      Godt med litt fri til å gjøre småting for seg selv. Godt du har fått en sånn dag i gråværet 🙂

      1. Ja, denne dagen har vært god. Vi har fått ordna vedstabelstativ i kjelleren også, så det ble litt jobb, men det var bare artig.
        Vi har fisk minst 3-4 ganger i uka for vi fisker en del selv. Og vi orker ikke så mye kjøtt eller andre ting. 😉
        Har vært en del sol også i dag, men ikke så varmt. Mye vind. Nyt lørdagskvelden! Klem 🙂❤

    3. Godt å få servert noe en liker – og koselig for svigerfar å ha noen å spise sammen med. Kveite har jeg bare spist noen få ganger, men det er en god fisk! Fint å ha en mann som lager middag. Det er kjedelig å være den som alltid skal stå for matlaginga! 🙂

      1. Ja, han er flink til å lage mat, og det var godt i dag å kunne sette seg til bords uten å ha lagd den selv. Han lager den ofte i uka når jeg jobber ettersom han er først hjemme. 😉 Kveite er kjempegodt! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg