Litt mer bilder 🙈

I går var Olav i farta med snøfresen. Jeg hadde jo måkt alt hos oss for hånd, men han ville fjerne litt mer, og også hjelpe hyttenaboene, som ikke har vært her og fått fjernet snø og harde snøkanter, så her forsvinner snøen til nærmeste nabo. Da får de parkert..

Så gikk han helt opp til hytte deres, for de har en lang bakke, og det var 35 cm å gå i…

De ble veldig glade når vi sendte en snap om det.

Så skulle Olav starte Peugeot,n, men den ville absolutt ikke starte. Og han hadde jo kjørt med den til Trondheim dagen før 😳

Han prøvde med starter og alt, men ingen ting gikk

Så da ble det til at den måtte hentes..

 

På kvelden gikk vi en aldri så liten kveldstur

Og månen lyste opp 😀

Vi våknet til en flott, men kald dag. Hele 14,7 minusgrader når jeg sto opp 07:30

Jeg skulle til legen for å ta blodprøver, og Olav hadde noen ærend, så vi dro avgårde 08:30

Det ble en solrik og fin tur, med -18° på det kaldeste. Litt for utydelig for å se gradene, men her var det altså 18 minusgrader 🙂

 

Det er jo bare vakkert! 😀

Jeg hadde tenkt å bruke denne fine soldagen på å gå tur, etter Øraturen, men det ble ikke helt som planlagt.

Vi spiste lunsj (frokost for meg), på Kafé Koselig, handla og dro hjem.

Bilen som ble hentet, sto hos Blakstad på Kyrksæterøra, men det var ikke sikkert den ble ferdig før i morra.

Vel hjemme, skulle jeg sette på plass varene,  og ta en hvil før jeg skulle gå en lang tur….tenkte jeg.

Jeg hadde ikke engang fått ut alle varene, før Olav fikk melding om at bilen var ferdig..

Det var bare å kjøre tilbake til Kyrksæterøra, og hente den.

Da gikk det en time til.. 😳

Jeg kom hjem først,  tok 5 minutter på sofaen. Kroppen er nemlig ikke så veldig full av energi kan du si… BB på 21 på morran tilsier ikke at jeg bør være så veldig aktiv liksom.

Men sola skinte, den varmet, og det var bare 7 minusgrader, og jeg hadde sååå stort behov for en tur, at jeg skiftet, tok på varme klær, og gikk ut.

Da kom nettopp Nemi, lillebror og Geir forbi. De kom fra byen i dag, glade for at Olav hadde frest bort snøen for dem også.

Jeg fikk låne Nemi, og gikk tur med henne.

Det ble ingen lang tur, for til det protesterte kroppen for mye, men det er så godt med sola, og den hvite snøen, så jeg trosset alt jeg kjente og nøt turen så godt jeg kunne.

Jeg hadde med meg sitteunderlag, så her sitter jeg og nyter sola 🌞

Nemi så på meg, og lurte på hvorfor jeg skulle sitte der…

Hun vil jo heller snuse, og lete

Og hun trakk meg med ned til butikken, for der var disse sporene. Mest sannsynlig et ekorn

Vi var snart hjemme igjen, og hun ville helst bli med inn, men denne gangen gikk vi hjem til matmor med en gang. Nemi vil helst gå lenger tur, men jeg lovte henne det en annen dag. ☺️

Så det ble nå en liten tur til slutt, om enn ikke sånn jeg hadde planlagt.

Men bilen måtte vi jo få hjem, og i morra meldes mye snø igjen…

Akkurat som om vi trenger mer av det nå? 😁

Takk for at du ble med meg på kvelds, kjøretur og gåtur igjen 🙂

8 kommentarer
    1. Takk for at jeg fikk bli med på alle turene (bildeversjon)! 😀 Veldig snilt av Olav å brøyte for naboene. Kan tenke meg de satte stor pris på det! 🙂
      BB på 31 her i dag tidlig. Ikke all verdens futt i denne skrotten heller 😉

      1. Så koselig du ble med 🙂

        Nei, BB på 31 er ikke mye å skryte av. I dag våknet jeg med 40, og det merkes godt mer energi i forhold til noen og 20.
        Var litt bedre søvn midt på nattan 😉

    2. Så mange lekre bilder – men som du sier, dere har jo mer enn nok med snø nå da! Og så innmari kaldt i tillegg! Kunne jo ikke vært verre, hihi….! God klem <3

      1. Å, det kunne sikkert vært værre, men vi synes virkelig det holder. Men det har allerede kommet noen cm til i dag, og snør gjør det 😀 Var nå godt med en tur i snøværet uansett 😉
        God helg, og klem <3

    3. Voldsomt med snø overalt.😨
      Bra at sola er framme litt innimellom. Her har det bare snødd og blåst hele dagen.
      Naboene er heldige som har dere som hjelper til. Det er hyggelig å komme på hytta når det er ferdig brøyta.🤗

      1. Ja, det er godt å slippe å måke med en gang vi kommer fram. Og vi har også en nabo som måker for oss om vi ikke er her, og det kommer mye snø. Så vi gjengjelder godt med godt bare 😉
        De andre to naboene hjelper oss med ved og mye annet. Fint å kunne gjøre sånt til hverandre. 🙂
        I dag er det ikke sol men mer snø. Godt med en gåtur likevel 😉
        God helg! 😀

    4. God morgen, litt av et snøvær hos dere. Men vakkert er det. Men tungvint når alt er kaldt i tillegg og biler som ikke starter.

      Denne dagen hadde jo alt egentlig, håper du får hvilet masse i dag. Jeg ble sliten bare av å lese jeg 🙂
      Klem…

      N.B. Utrolig mange fine bilder.

      1. Hehe..tusen takk! 🙂
        I dag ble det ikke hviledag, men rengøringsdag, og en liten gåtur. Heldigvis var formen bedre i dag til tross for all jobbinga siste uka, så da vriker det som at det ikke tapper meg så jeg blir værre. Og da satser jeg på noen gåturer for å bare få mer og mer energi 🙂
        God helg, og klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg