Lesere, følgere og sidevisninger

Har litt spørsmål angående lesere og sidevisninger.  Etter at jeg fikk bloggen på wordpress har det sunket ganske mye når det gjelder sidevisninger. Lesere har jeg noen av, og det har i grunnen økt, så det er jo veldig bra. Men det er langt igjen til antallet dere andre har.

Nå er det ikke det som er målet med bloggen, men det er sånn rar følelse etter at jeg slettet bloggen på blogg.no  Føler meg litt alene liksom. Også er jeg sånn at jeg alltid tror at andre har funnet bedre løsninger enn meg…Selv om jeg er fornøyd.

Det er noen av oss som er på wordpress, men mange har valgt nouw i stedet.  Er det mye bedre boggplattform der? Synes man bedre andre steder?

Nå er jeg veldig fornøyd med wordpress, så jeg bare lurer på om det er noe på andre plattformer som gjør at man vises bedre. 😉 Deler litt tanker jeg sitter med, og følelsene rundt dette.

Jeg vet jeg kan gjøre mye mer selv, for jeg legger feks aldri ut blogginnlegg på min private facebookside, kun på et par andre sider.

Men det er med hensikt. Så det fortsetter jeg nok med også, da får det heller ta litt tid å bygge opp følgere etc.

En annen ting er at det ikke er mange som følger meg på selve bloggen, men flere på bloglovin. Man trenger jo ikke følge direkte på bloggen for å se innlegg ettersom vi er på bloglovin, men jeg tror jeg skal gjøre en innsats etterhvert på å få flere følgere på selve bloggen.

Følger du meg der, eller kun på bloglovin?

Litt tanker på en mandag angående denne nye verden som heter bloggverden 🙂

Ønsker deg en god mandag, og en fin uke! Nå må jeg ta en tur på jobb. 😀

20190125_143202

 

 

#blogg #bloggverden #wordpress #nouw #tanker #mandag #hverdagen

22 kommentarer
    1. vel jeg har ikke sett deg på framsiden til blogg.no,så for att jeg skal finne deg må jeg gå inn på bloglovin,kanskje det er noe der ? hvet du om du synes på framsiden til blogg.no ?

      1. Tror ikke jeg syns der nei. Men gjør de andre som er på Nouw eller andre plattformer det da? Trodde kanskje man måtte ha blogg på blogg.no for å synes der..?

    2. Hei. Jeg ser deg på Bloglovin. Er fortsatt på gamle blogg.no selv. Venter på at søknad skal behandles. De som er på forsiden av blogg.no er de som er overflyttet til den nye blogg.no (wordpressplattform). Du har vel flyttet til en annen wordpressplattform på egen hånd? Så det er jo riktig som du svarer at du selvsagt ikke er på forsida av blogg.no. Sånn har nå jeg skjønt det også. Ellers lurer jeg mye på hva som er best jeg også. Nouw ser jeg mange har flyttet til. Artig å vite hva andre mener om dette. Håper du får masse svar! 🙂 Ha en fin kveld!

      1. Ja, det håper jeg også. Har forstått at det er to forskjellige wordpressplattformer jeg også, men var ikke klar over det da jeg ordnet bloggen der. Uansett, så er jeg jo fornøyd med bloggen og hvordan den er i bruk, så jeg får bare blogge på. Er jo det som er målet og poenget uansett. Ikke hvor mange av ditt og datt 😉
        Du skal se du blir overflyttet. 🙂 Vi ser jo hverandre uansett på bloglovin. 😀

    3. Jeg følger deg på bloglovin. Men er jo ikke alltid folks innlegg kommer opp så snart der. Så søker ofte bare på bloggen selv for å besøke. Jeg synest det er litt tungvidt med folk rundt alle steder. Og “sliter” med å holde tallene oppe. Å akkuratt nå betyr de jo litt ift søknaden, ellers har jeg ikke vært så opptatt av de tidligere. Alltid gøy å komme på topplista selvfølgelig å ha lesere. Jeg sliter med å kommentere nye blogg.no blogger. Og uten så fungerende kommentering fra min side og uten å være på forsida er man jo litt mer alene. Så blogsoft er ensomt det også. Bloglovin er greit, men har litt delay, og ikke alltid innlegg vises.
      Jeg håper du finner ut av det! Liker du wordpress ellers?

      1. Takk for det. Ja, jeg er veldig fornøyd med wordpress og jeg tror kanskje det er likt for oss alle nå. Jeg sliter også med å kommentere de som er flyttet over. Er så mange ruter som må krysses ut av fotgjengeroverganger etc. Og det samme med de som har blogg på Nouw. Der må jeg skrive inn navn, mail osv. Hvordan er det å kommentere på min blogg nå? Må du krysse av for div. her også?

        1. Nei din blogg er en av de beste å kommentere. Og de andre på wordpress og blogsoft. For må ikke fylle ut noe, siden husker meg.

          Nå kunne jeg t.o.m. svare på din svarkommentar. Det er jo greit!

          På nouw og de andre må jeg fylle inn hver gang alle felta, tar litt tid. Men nye blogg.no er ekstremt tidkrevende og bare tull. Jeg havner stort stort sett i spamboksen til de jeg sender til eller bruker ti min på en kommentar. Hadde vært fint om alle var på samme plattform. Men det er selvfølgelig ønsketenkning.

          Kan du følge de andre som har wordpress? Er det feed eller statistikk? Det vet jeg nouw har. Er det lett å blogge fra wordpress?

          1. Det er veldig lett å blogge fra wordpress. Og det er statistikk over alt man gjør. Veldig oversiktlig og fin syne jeg. Har ikke funnet liste over andre med som er på wordpress, men skal sjekke opp det litt mer. Jeg synes også det er så greit at jeg får melding med en gang om noen har kommentert eller svart igjen. Så jeg trives godt her. Har bare hatt litt før lite tid i det siste til å både blogge og kommentere andres blogger. WordPress er å anbefale som blogg etter mine øyne 🙂

          2. Nå har jeg sjekket litt, og jeg får opp alle som følger meg som har wordpress. Så blir mer og mer fornøyd jeg nå. Bare å få folk til å følge meg, så ser jeg dem også håper jeg. Må teste. 🙂

    4. Hei, du 😉 Jeg kjenner meg igjen.. følte meg også veldig isolert da jeg gikk fra blogg.no til blogspot, og det var ingen god følelse. Derfor starta jeg blogg på nouw, og stortrives 😀 Ja, jeg synes nouw er en mye bedre plattform. Har hatt wordpressblogg en gang før i tiden, og hadde samme følelse av isolasjon da. Nouw er som blogg.no, bare større. Går an å følge folk og få følgere, og da får folk som følger deg oppdateringer hver gang du legger ut nye innlegg, og du får oppdat. på innlegg til folk du følger. I tillegg får du beskjed når andre svarer på kommentarene dine, uansett om de er på din blogg, eller kommentarer du har lagt igjen på andres. Og der er det blogglister også.
      Jeg legger ut innleggene mine på min private fbside, i tillegg til å legge ut på andre grupper for bloggere på fb.
      Følger deg på bloglovin, men der er jeg sjelden inne.. Så jeg går rett til bloggen din via nettadressen, for den husker jeg jo 🙂 Siden du er her, så får jeg ikke vite det om du har svart på kommentarene mine her..
      Tror jeg har svart på mesteparten av det du spurte om nå. Vet ikke om du har blitt noe klokere 😀
      God mandagskveld 🙂

    5. Jeg går som regel inn på bloggen din ved å trykke på navnet ditt i en kommentar hos meg eller felles bloggvenner 😊 Vet ikke hvordan blogginnlegg vises der du blogger ifra…for det er ikke under blogg.no etter det jeg forstår … Jeg deler nesten alle innlegg på FB , for noen følger meg fast derfra og har sagt det er enklest om di finner innlegga der .. Ha en fin kveld 💗

      1. Tusen takk for det. Ja, jeg deler også alle innlegg på Facebook på bloggsida , og oss over 40, så jeg er ikke så vanskelig å finne. Er vel bare at jeg må venne meg til at vi er på forskjellige steder. Bloggen på wordpress er veldig god å blogge på, og mange muligheter, så jeg er fornøyd med den. Takk for tilbakemelding. 🙂 Ha en fin kveld du også! Klem ❤

    6. Jeg har ikke skjønt at jeg kan følge deg her. Men når jeg prøvde nå (kom via bloglovin) så fikk jeg ikke til å prøve å følge deg på bloggen. Den sa det ikke gikk å koble til. Jeg følger deg på Bloglovin, så ser jo når innleggene dukker opp 🙂 Høres litt greit ut på nouw.com også, men jeg gidder ikke flytte på meg 😀

      1. Kan du prøve igjen å følge meg inne på bloggen uten å gå via bloglovin? Har ikke lyst til å flytte igjen jeg heller. Og det fungerer veldig bra ellers her på wordpress. 🙂 Takk for tilbakemelding. 😀

    7. Jeg har heller ikke på langt nær så mange sidevisninger som mange andre….. men – så legger jeg bare ut et innlegg om dagen også. Ikke linker jeg fra Facebook heller, fordi jeg er så lite aktiv der….. men – jeg er fornøyd uansett jeg! Bloggen din følger jeg nok mest via bloglovin – det er liksom enklest! Men – noen ganger tar det jo sykt lang tid før innlegget dukker opp på den lista der da….. hmmm….. 🙂

      1. Og jeg blogger jo litt kjedelig også for tida. Det var også litt derfor jeg skrev dette innlegget, for å teste om jeg fikk flere kommentarer og reaksjoner, og det gjorde jeg. 😉 Så jeg syns nok likevel 😀
        Jeg synes jeg dukker opp raskere på bloglovin etter jeg fikk lagt inn på claim my blog i profilen.
        Takk for innspill og kommentar på dette. 🙂

    8. Hesann, nå fant jeg deg når jeg gikk inn på wordpress. Jeg følger mange via bloglovin og er selv fortsatt på “gamle” blogg.no. Om jeg får flyttet vet jeg ikke enda, og går ikke det flytter jeg til et annet sted. For jeg har ikke tenkt å gi meg.

      1. Klart du ikke skal gi deg. Og det er veldig greit her på wordpress nå som jeg har funnet ut enda mer, og jeg ser følgerne mine, også ser jeg jo de jeg følger på bloglovin. Koselig at du fant meg da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg