Kunstnere i familien

Denne uka har to av søstrene mine utstilling på Skjærhalden

Du finner min eldste søsters side med mye av det hun har malt her:

Ritas malerier

Og plutselig den siste tiden har min søster nr 3 Vibeke Asplund også begynt å male igjen. Hun malte en del for noen år siden, og nå fikk hun bli med på utstillingen hun også.

Det er fortsatt 2 dager igjen av utstillingen, så er du i nærheten er det bare å ta en tur. 🙂

Skulle egentlig dele dette tidligere, men rakk det akkurat 😁🙈

 

Advarsel sutreavsnitt resten 😉 Ikke les!

 

Jeg har veldig lyst til å se den utstillingen, og begge to har spurt om vi kommer, og om vi kunne spise middag med dem etterpå.

Da er det tungt å måtte si nei, fordi kroppen ikke klarer det.

Vet at det går 2 timer til kjøring minst, så går det jo fort en time på utstillingen, og med middag etterpå blir det sene kvelden før vi er tilbake.

Når jeg da er tom for energi hver dag før ettermiddagen er her, så sier det seg selv at jeg dessverre ikke klarer det.

Hjelper ikke om jeg ligger hele dagen for å kunne være med på noe på kvelden heller. Blir tomt uansett..

Tør ikke, og klarer ikke presse meg sånn lenger, for det stopper seg selv, og jeg merker at det tar lenger tid å komme meg igjen.

De forstår jo når jeg sier det, men jeg føler veldig på det uansett.

Nesten tyngre det å måtte si nei til å treffe familien enn å være syk. 😳

Får så dårlig samvittighet hele tiden…

Men sånn er det…ikke så mye jeg får gjort med det. Beklager litt klaging,  har det “bra” men sliter ekstra på disse familieturene fordi det er så mye jeg vil. 😉 De fleste har jo bare tid til å treffe oss på ettermiddagen og kvelden, og det er vanskelig..🙄☺️

Heldigvis klarer jeg en del da 😍

Fredag i Halden

 

9 kommentarer
    1. Skjønner så inderlig godt at du skulle vært på utstillingen og sammen med søstrene også! Det er kjipt å ikke kunne klare alt! Mange gode trøsteklemmer – og for noen kreative kunstner-søstre du har da! <3

      1. Tusen takk. Ja, de er flinke! Og lillesøstra mi maler også litt, så de tre er flinke og kreative med henda sine 😍 Jeg er søster “utenfor” den klubben. 😄 Klem ❤️

    2. Ikke artig å lese at du har så lite energi. Og veldig kjedelig med samvittigheten som kommer. Likevel godt å lese at de forstå.
      Nå sitter jeg her og tenker at det skulle være rart om du ikke har et bittelite gen med «å male» i deg. Ja, jeg vet du er rykende flink til å male vegger. Kanskje du også kan svinge penselen på andre underlag. Og så må jeg si at begge søstrene dine er veldig flinke, de to som har utstilling. På hvert sitt vis.
      God klem til deg <3

      1. Tusen takk for gode ord. ☺️
        Jeg må være fornøyd med alt jeg har klart denne uka, og jeg reiser hjem ganske så fornøyd selv om det er flere jeg gjerne skulle truffet. Men det kommer flere muligheter neste gang..😉
        Ikke så sikker som deg på at det er noe poeng for meg å prøve meg på maling. Nå jeg tenker på det, så kjenner jeg ingen lyst 😁
        Tror de skal få ha det i fred jeg 😉😄
        God klem ❤️

    3. Veldig godt at du klarer noe og en del, men jeg skjønner at du gjerne skulle ha gjort og vært med på myyye mer! ❤️ Du skal ikke behøve å ha dårlig samvittighet, for du strekker deg allerede veldig langt!!!

      1. Tusen takk Kari 🥰 Nei, jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet, det er bare tull å ha det, og den har gått over nå…for denne gang 😉☺️
        I dag kjenner jeg meg veldig fornøyd, og er klar for hjemreise i morra.
        Kommer et innlegg om dagen i dag, i morra tenker jeg. 🙂 God klem ❤️

    4. Trasig at du ikke kunne være med – men man klarer ikke alt… sånn er det….
      Dere er like – dere søstre 🙂 Artig å se de – og bildene 🙂 Dyktige er de! klems til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg