Kjedelig liv

Det skjer ikke mye spennende her for tida.  Det eneste spennende var at vi hadde koselig besøk i helga, og var sammen med venner fra Sponvika. Ikke verst at de tok tog den lange veien kun fordi de hadde lyst til å besøke oss, og det satte vi stor pris på! 🙂  Vi var ute til lunsj, også ble det middag og kake hos oss både lørdag og søndag.

Ettersom jeg har begynt å jobbe også, og denne uka har jeg sitti foran pc’n på jobb hele tida, så orker jeg ikke så mye pc når jeg kommer hjem.  Det har blitt strikking i stedet, og det er veldig koselig. Her produseres smale pannebånd til barnebarna. 🙂

Olav og jeg koser oss sammen vi to, og vi trenger ikke å finne på så mye for å ha det bra…så nei, jeg synes ikke at vi har det kjedelig. Men andre vil nok sikkert synes det, men det spiller jo ingen rolle. De skal ikke leve vårt liv likevel. 😉

Da jeg kom på jobb i går kom cruiseskipet Aida til Trondheim og la til kai ved Piren. Det er jo utsikt til Piren og Munkholmen fra arbeidsplassen min når jeg er i resepsjonen, og jeg stortrives med slik utsikt. 😀

Vet ikke om jeg har fortalt deg at jeg har begynt i resepsjonen også på Miljødirektoratet. Jeg var veldig spent på forhånd om hodet ville takle det. Er jo 5 år og mye styr siden sist jeg satt ved et sentralbord og i en resepsjon. Men så var det som om jeg aldri hadde gjort noe annet, og jeg følte meg “hjemme” med en gang. Det var en veldig god følelse.

Skal også trappe opp jobbinga fra neste uke, så da blir det 3 hele dager, 60 % jobbing noen uker før jeg øker til 80.

Blir spennende å se om jeg klarer å komme tilbake til full stilling igjen. Gjenstår å se, men jeg har god tro! 🙂

Håper dagen din er god, her koser vi oss med å se på hopprennet i Granåsen på tv. Orker ikke gå dit opp selv om vi bare er en halv times gange derfra. Fint vær er det også, så de er heldige med det.

Ønsker deg en god torsdagskveld med utsikten fra Olav sin arbeidsplass! 😀

20190311_062419_001

 

#kjedelig #jobb #hverdagen #strikke #hopp #resepsjon

21 kommentarer
    1. Som du skriver, det er ingen som skal leve livet deres likevel. Det skjer ikke så mye i heimen her heller. Denne uka har det ringt på døra to ganger, og det er to ganger mer enn den siste måneden. Vi trives i vår lille verden her og føler ikke for å være kjempesosiale. Jeg føler kanskje på at det kan være kjedelig innimellom, men det er opp til meg å gjøre det mer interessant. Men bobla mi her er utrolig komfortabel. 😉
      Spennende med jobben. 😀 Følger med for å se hvordan det går. Lykke til videre om du trenger det. 😉

      1. Tusen takk for det. Ja, det trenger jeg veldig! 🙂❤ Jeg synes også det er veldig komfortabelt og godt. Og det er fint å ikke være avhengig av andre for å ha det bra. 😉

    2. Så fint at du har kommet deg i jobb, det er kjempebra 🙂 Viktigst er å ha det bra som man har det, vi har barna som kommer hjem ofte i helger og ser ellers nærmeste familie innimellom, og er fornøyd med det 🙂 Tror det jevnt over har blitt slik, vi sitter i hvert vårt hus og har det bra med det. Har jo sosiale medier der vi får med oss det meste 😉 Ha en fin kveld 🙂 Klem

      1. Tusen takk for det. Ja, det har blitt sånn, og i og med at vi sender mer meldinger og ser litt bilder etc. så ringer vi lite også. Mindre sosiale, men har det fint læll 😉 Ha en fin kveld du også. Klem 🙂

    3. Det er flest hverdager 🙂 Og de har vi alle sammen 🙂 Jeg gjør ikke SÅ mye spennende jeg heller 😀 men lager meg noen fine avtaler innimellom, for det er koselig 🙂

      1. Herlig… Tenger ikke styre så mye.. Stort sett hjemme her jeg. Farter litt mer på sommeren… Er sliten etter jobben og trenger ro jeg.

    4. Så bra at du fungerer med jobben din 🙂
      Hos oss er det veldig stille og fredelig også. Syns det er helt topp jeg, og ikke det minste kjedelig.
      Det er stort sett en fast kamerat som er her og besøker mannen i huset. Men han trenger ikke jeg og underholde hele tiden. føler jeg behov for folk rundt meg er det jo bare å be noen på kaffe eller middag. eller reise å besøke noen selv. Null problem. Jeg er bare SÅÅÅ glad dørene ikke blir flydd ned her 🙂
      Lykke til videre med jobbingen din 🙂

      1. Tusen takk for det. For å si det sånn, så er jeg også veldig glad for det. Kjeder meg aldri, og hadde ikke orka ofte besøk. Veldig koselig en gang i blant, og spesielt når det er noen som har lyst til å komme, og ber seg selv 🙂 Ha en fin kveld! 🙂

    5. Jeg synest dette høres veldig koselig ut jeg.:) Jeg synest ofte “kjedelig” er mer koselig og avslappende enn “spennende.” Hverdagslykke er gull verd.

    6. Du er så utrolig flink du <3 Og at dere har det rolog og avslappende. Det viser bare at dere trives veldig godt sammen. Man skal gjøre det man trives med. Kanskje jobber du ved kaia når jeg lander der med båten i neste uke. Jeg får vinke til alle kontorene jeg ser <3 😀 Kanskje ser du meg.

      1. Tusen takk for det. Ja, vi har det fint sammen. 🙂 Hvilken dag kommer du da? Jeg jobber tirsdag – onsdag – torsdag. Hadde vært hyggelig å sagt hei 😉❤ Jeg er jo rett ved Hurtigbåtkaia 🙂

    7. Herlig med rolige hjemmekvelder. Det må du holde godt på. Det er jo dine batterier som skal lades. Og det gjøres jo best på din måte 🙂
      Livet mitt er ikke så “spennende” det heller. Og jeg har også vært fraværende fra dataskjermen for det meste den siste uka. Har ikke lest blogg eller noe. Så utmattet har jeg vært, at jeg ikke engang orker det. Det som er noe av det kjekkeste jeg gjør.
      Så spennende å begynne å jobbe igjen 😀 Det var kjekt å høre at du fant til rette så fort, selv etter langt fravær. Jeg krysser fingrene for at alt går som planene dine er. Masse lykke til med det ♥

      1. Tusen takk for det. Jeg trives best når livet er på det jevne, og ja, batteriene må lades oftere og oftere 😉 Har heller ikke evnen til å kjede meg heldigvis 🙂 Ta godt vare på deg selv, bloggen er ikke det viktigste selv om det er artig og koselig å lese. God lørdag! Klem 🙂❤

    8. Dagene går i det “vante” her også..men som du også sier det behøver ikke å bety at man har det kjedelig! Men skulle selvsagt ønske jeg hadde energi til å gjøre alt jeg holdt på med før da.. Fine pannebånd og deilig å ha litt på øra fremover våren også… 🙂 Fint du trives med jobben og litt fin utsikt er jo et pluss.. så får du se ann stillingsprosenten etter hvert.. God helg <3

      1. Tusen takk for det. Ja, jeg skulle også ønske jeg hadde den energien jeg hadde før, men alderen sier jo sitt også 😉
        Tenkte på deg da jeg var nede ved sjøen i stad, at “her kunne Anne bade” 🙂 God helg til deg også! Klem ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg