Juletid

Det ble stille på meg noen dager nå.  Før jul var det nok å holde på med,og i jula ble det også nok å holde på med….vel, mye tid til avslapning, og da er det godt å ikke måtte ta fram pc’n. 😉

 

Julaften ble familietid, barn, barnebarn og svigerfar.  En fin og koselig dag, og gode juleminner er skapt igjen. 🙂

Veldig godt med små som kommer springende for å gi bestemor og bestefar en klem. Og som er såå glade for å se oss! 🙂

 

Så fulgte to dager med julefred for meg og mannen min, god mat, gode gåturer i nysnøen, og masse gode julefilmer med godt innhold 🙂

Er vel akkurat slik det skal være i jula. Tid for familie, og tid for fred og ro.

 

Romjula byr på jobbing igjen, men heldigvis er det rolig, så jeg kan ta litt kortere dager…gjør ikke no det, ikke så ofte det er rolig akkurat… 😉

 

Glemte jeg nesten bort turen over fjellet på kvelden julaften, den må jeg jo ha med….

Den ble en prøvelse for sjåføren, …det snødde så tett at vi nesten ikke så hvor veien gikk. Heldigvis kom brøytebilen og kjørte foran slik at vi kunne følge lysa fra den et stykke. Den kjørte derimot så fort at den forsvant etter en stund. Det gikk bra, men vi var glade når vi kom til en tunnel slik at vi kunne fjerne snø fra lyktene.  Da så vi litt bedre….herlighet for et snøvær!  Artig etterpå da…gir følelse av å virkelig leve! 🙂

Også blir det ekstra godt å komme hjem etter en slik tur! 🙂

I romjula er det visst sjakk som gjelder………

Det heter hurtigsjakk, velger allikevel å kalle det saktetv. 😉 Klarer ikke helt å se hva som er morsomt med å se på det. Har nemlig ikke peiling på sjakk.  Men da er det greit å bruke tiden til å skrive på bloggen, og redigere litt av alle de hundre bildene jeg har tatt de siste mnd…. lurer på om jeg skal ta litt mindre bilder neste år 😉

På tide å gjøre ferdig flere album..henger 3 år etter, og det er ikke bra…. det må det gjøres noe med! Nytt år, nye muligheter til å komme ajour. 🙂

 

Fortsatt god romjul! 

#julaften #romjul #snø #snøvær #snøstorm #sjakk #tur #gå #saktetv #hurtigsjakk #familie

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg