Julemarkedet i Trondheim

Hvert år før jul så må jeg en liten tur innom julemarkedet. Det skaper også litt julestemning, og ikke minst må jeg innom juletreselgerene og snuse litt på grantrærne. Å, det lukter så godt!  Det jo det som er det koselige treet å pynte, det som er ekte julelukt. 🙂

Jeg tok bussen til byen, gratis for alle å kjøre buss både i går og i dag, så det passet jo fint. 

Gikk av ved Prinsen kino, for da fikk jeg med meg Nidarosdomen og adventslysene på festningen. Måtte gå tilbake på brua for å få med meg det også.

Her skal du få hele turen i bilder…

 

3 lys er tent på Kristiansten festning

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#julemarked #trondheim #foto #julemarkedettrondheim #jul #søndag #nidarosdomen #krisrianstenfestning #kristiansten #festningen #adventslys #blogg

16 kommentarer
    1. Koselig med sånne julemarked om man SER noe. Her i byen ser man null og niks, fordi det er så mye folk at man bare står og tråkker… Hm…Jeg var innom ene i byen og det var BARE folk 😀

      1. frodith: Ja, som regel får jeg bare gått i mellom alle når jeg er der så sent som i dag, men det var faktisk greit med folk. Så jeg kom inntil bodene uten problem. Da er det bare koselig. 🙂

      1. Cecilie kristiansen: Dere får ta en tur neste år da. 😉 Blir sikkert enda finere for da er de vel ferdige meg torget også. 🙂 Ha en fin mandag!

    2. Så flotte bilder. Nydelig lys, det oser av julestemning og Nidarosdomen er utrolig vakker. Var der for “100” år siden og så på kronjuvelene til det norske kongeparet. Jeg har bare ryddet i dag, og egentlig gått mest “rundt meg selv” uten helt å bestemme meg for hvor jeg skulle starte 🙂

      1. margarites: Ja, Nidarosdomen er vakker! Den er majestetisk. 🙂 Skikkelig julestemning på markedet når det er mørkt. Og passe med folk 😉 Ha en fin mandag!

      1. Annebe: Tusen takk for det. Ja, det er koselig med tradisjoner før jul. Og heldigvis finner jeg meg nye tradisjoner der jeg er 🙂 Ønsker deg en god mandag, og fin uke. Klem <3

    3. koslige bilder,ja jeg fikk oppleve denne jeg også da sønnen vår tok oss med sist helg vi var på Melhus :=)og takk for komentar,hos meg,dere ser vel ikke om jeg svarer på komentar rekner jeg med.Det vil nok ta en tid før det vonde blir bra,jeg er i ferd med å misse min pappa,det kan bli i dag eller midt i julen,for meg blir nok denne jule sår og vonde

      1. fruensvilje: Tusen takk for det. Å, så leit. Forstår godt at det da blir tunge dager. Ekstra tungt når det skjer ved slike tider som jul. Takk for at du deler det med oss. Tenker på deg og dine! God klem <3
        Ps: Jeg går inn og kikker igjen om det har blitt svar på min kommentar til deg

    4. veldig vondt og særlig nå i denne tid som du sier,men livet må vi ta som det kommer sorgen får jeg jobbe med lenge .Tror jeg svarer alle komentarer inne hos meg,men vi må lete for å se om noen har svart på komentarer ,tungvindt men desverre sånn det blir nå,mulig vi får det slik att vi kan følge venner senere men blogg.no kunne ikke love noe på en lang stund iallefall

      1. fruensvilje: Ja, du svarer alle mine kommentarer ihvertfall. 🙂 Jeg har fått beskjed om at jeg blir slettet fra blogg.no hvis jeg ikke søker om flytting. Så nå har jeg både lastet ned bloggen, (håper jeg) og søkt om å bli flyttet. Så får vi se da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg