Julekaker

Joda, du skal få se julekakene jeg har bakt i dag også. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å ikke bake noen kaker i år, men så fikk jeg plutselig så lyst. Lager bare små porsjoner, for vi skal ikke spise så mye sånt. 😉 Har ikke godt av det, men så er det veldig godt da. 😀

Det ble sandkaker og kokosmakroner i dag. Koselig å bake litt. Ute har det vært mildt, regn og veldig mye slapseføre.

Fikk vært og trent, og om det gjorde godt? Nei, men det må visst til 😉

Håper dagen din har vært god, og jeg ønsker deg en fin mandagskveld!

 

 

#julekaker #bake #advent #jul #mandag #sandkaker #kokosmakroner

 

20 kommentarer
    1. Så deilige julekaker. Sandkaker er det jammen lenge siden jeg har bakt. Jeg bakte litt i går, og har ikke tenkt å lage så mye. Når alle ungene har flyttet ut endrer behovet seg.
      Her hos oss har vi hatt speilglatt asfalt, men jeg tok på brodder og kom trygt både til og fra jobben. Nyt kvelden 🙂

      1. margarites: Så bra du tok på brodder. Hadde på piggsko selv jeg, for sikkerhets skyld, men det trengtes egentlig ikke. Har bare ikke tenkt å falle noe mer sjø 😉 Ja, behovet endrer seg når ungene ikke bor hjemme lenger, og vi to bare legger på oss bare vi ser kakene 😉 Men var litt kos å bake litt i dag. Så nå skal jeg ta meg en kopp te og en smakebit igjen. 🙂 Har ikke lyst på kaffe i dag. Nyt kvelden du også! <3

    2. Så koselige kaker da! Jeg har bakt kokosmakroner og goro hittil. Risboller og krydderkake har vi også i boks. Godt med litt i adventstiden. Kos deg videre 🙂

      1. natheless: Ja, koselig med litt hjemmebakte julekaker. Hvordan er krydderkake du? Smaker den mye krydder? Har en oppskrift etter mormor, men syns den er litt han i smaken. Kan sikkert ha i mer krydder da. 😉 Kos deg du også. 🙂

    3. Sandkaker tror jeg må være det beste jeg vet. Flink du som baker. Må ha litt ekstra godt i jula. Skal se om jeg rekker å bake litt i neste uke. Bare jeg får inn steik ovnen nå så skal jeg få til litt av vert 🙂

    4. Jeg har flere forskjellige krydderkaker. Den jeg baker mest er en med honning,kanel, ingefær, nellik og pepper blandt annet. Det finnes mange fine oppskrifter på nett, men se etter en med flere slag krydder.

      1. frodith: Ja, det er det. Så det til mannen min når vi spiste en sandkake etter middagen, mangler bare krem og syltetøy 😉 Ønsker deg en findag! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg