Julegavehandel

I dag var det på tide å ta en tur ut for å handle resten av julegavene, tenkte jeg.

Skulle ta bussen kl 08.24, for da kom jeg akkurat til åpningstiden kl 09.00  Men før jeg rakk det fikk jeg melding fra mannen min, at han ikke hadde mat i dag. Joda, han hadde smurt seg matpakke, men røkt makrell på matpakkebrød var visst ikke så vellykka. Så da tenkte jeg at siden jeg skulle nesten forbi arbeidsplassen hans, kunne jeg stikke innom med ny matpakke. Måtte skifte litt buss osv, men jeg hadde jo god tid jeg da.

Som tenkt, så gjort. Før 8 satt jeg på bussen, og kom til Dora ved 08:30 tida.

 

Da ringte jeg mannen min, og ba han komme ut. Ble nok glad for matpakka selv om han sa at det gikk fint uten mat.  Jeg hadde ikke orket en hel dag uten mat selv, så greit å sørge for at mannen ikke er helt utsulta når han kommer hjem 😉

 

Etterpå tok jeg buss videre til City Lade. Der trålet jeg butikkene en times tid, uten noe resultat.

Fant ikke noe av det jeg skulle ha, så da gikk jeg likegodt for å ta bussen til byen.  Måtte vente12 min på neste buss, så da tok jeg like godt matpakke mens jeg venta.  Ja, du har vel fått med deg at jeg liker å ha med meg matpakke? 😉  Er ikke så glad i å kjøpe meg mat ute hvis jeg ikke må, matpakka smaker bedre syns jeg. Litt snål sjø 😀

I sentrum gikk jeg først innom Byhaven og kikka litt

 

 

Så til Japan photo for å hente julegaver jeg har bestilt, og deretter innom flere butikker og til slutt Trondheim torg.

Fikk kjøpt to julegaver, så nå er det vel bare et par til jeg må ha før jeg kan si meg ferdig.

Da var klokka nærmere 12 og jeg kjente at jeg ikke orket mer handling i dag. Vondt i hodet, og sliten. Blir alltid sliten av sånn butikkflying jeg. 😉

Så det var bare å finne første buss hjem, og jeg måtte bare vente 10 minutter før den kom. Sola skinte litt igjennom skyene, og regnet fra i morges var ikke tilstede nå ihvertfall.

 

Men jeg var ikke før kommet inn før snøen lavet ned. Snakk om fin timing! 🙂

Da gjorde det godt med en kaffekopp, litt youghurt og en liten sjokolade.

 

Hodepina forsvant heldigvis etterhvert, og nå har jeg tenkt å jobbe litt med albumet vårt igjen. Har kommet helt til oktober, så jeg er snart ajour. Men som jeg sa i fjor, neste år må jeg ta mindre bilder!  Det blir litt store album, for jeg liker ikke å ha bildene liggende på pc’n, mye koseligere å ha det i album. Også litt naturbilder, trenger bare ikke ta 10 bilder av samme motiv..ikke sant?

Så kjære mannen min, om du leser dette; jeg SKAL skjerpe meg! (håper jeg) hehe…..lurer på hvor mange ganger jeg har sagt det.?

Nei, nå havnet jeg på et sidespor…  håper dagen din er fin! En god klem fra meg. 🙂

 

#julegavehandel #bytur #matpakke #mannenmin #citylade #trondheim #sentrum #blogg #hverdag #jul

 

16 kommentarer
    1. Herlig å lese hva du får til. Ja, vi er nok like i så mye. Makrell i tomat på skiva er ikke lurt. Her ble det å ta med en boks ved siden av, for makrell er jo godt. Jeg har alltid knekkebrød i en matboks og det er enkelt og godt når man er sulten. Jeg liker ikke å sitte på kafe alene heller. Alltid så godt å komme hjem etter en handletur. Jeg er nok ingen shopper!!!! Bilder tar jeg også alt for mye av, men det er så gøy å sortere til album. Jeg er litt på etterskudd nå, men jeg skal ta det igjen snart. Ha en fin dag videre.

      1. natheless: Takk for det. Ja, det er artig å få det i album. 🙂 Det har jeg gjort siden jeg begynte å ta bilder som 14 åring. Da fikk jeg mitt første kamera. 😀 Kan godt sitte på kafè alene, men er selvfølgelig koseligere å være flere. Knekkebrød er kjekt på tur. 🙂 Ha en fin kveld!

    2. så snill du er da,ja mannen din ble nok veldig glad i dag,og røkt makrell blir forbeholdt til hjemmebruk hi hi .
      Jeg tenkte det var rart det ikke snødde hos dere,så dukket bilde med snø opp :=) ja for jeg trodde jo det skulle snø der hos dere også,godt å kose seg hjemme i kveld da

      1. fruensvilje.blogg .no: Ja, det starta med regn og sludd tidlig i dag, og nå laver snøen ned enda mer. Tenkte at jeg skulle ta bussen til Tiller kirke og syng julen inn i kveld, men for det første ble jeg sliten av handlinga, og for det andre snør og blåser det, så jeg koser meg heller hjemme 😉
        Er ikke så snill hele tida, men nå skulle jeg jo i nærheten likevel 🙂

    3. Så snill du er! men så klart må mannen ha mat! Jeg blir alltid sliten av handel på store sentre..så har utsatt det…men må snart….og ang bilder….ikke lett å ikke ta mange bilder av et motiv…kan jo være det ene ikke blir bra…osv…så her i huset blir det ALT for mye bilder..men bedre med for mye en for lite tenker jeg…

      1. Toini: Tusen takk for det. Ja, det er akkurat det…må være sikker på at jeg får et fint.. 😉 Men så var det å slette de som ikke ble bra. 🙂

    4. Fin omtanke til din mann.
      Bra at du fikk handlet litt.
      Jeg ble også veldig sliten på slike handleturer.
      Matpakke…tja. Hvorfor ikke. Jeg gjør det av og til:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg