Juleforestilling

Juletreet tidlig pynta i år. 🙂

 

Dagene går med juleting og tang, og bare ro og kos innimellom.

I går dro jeg med buss til byen. Der skulle jeg treffe yngste dattra til mannen min, og hennes to små”nisser”  De skulle på teater, og hadde en billett til overs ettersom pappa måtte bort i anledning jobben.  Og bestemor er jo ikke lei å be.  Hun er nemlig veldig glad i slike førjulsaktiviteter.

Og det ble en koselig kveld, og veldig artige nisser. Men før jeg kom dit, så tok jeg turen innom julemarkedet i Trondheim. Det er et must hvert år. Mye eller liten tid, det spiller ingen rolle. Jeg får sugd inn mye av atmosfæren bare ved å gå innom en snartur. Og da har jeg jo vært der 😉

Det er like julekoselig som alltid. Men kaldt for de som står i bodene, om å gjøre å ha på seg mye ull under. 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så var det tid for juleforestilling med Nordpolnissen, Skogsnissen, og Fjøsnissen.  Vi lo godt både voksne og barn når Fjøsnissen sprang rundt og hoppet og ropte. Han var en skikkelig uronisse. De andre nissene hadde sin fulle hyre med å holde tritt, og Nordpolnissen måtte stadig mekle mellom Skogsnissen og Fjøsnissen, de kranglet en del. Men heldigvis ble de fort venner igjen.

 

Det var en flott opplevelse å få være med ungene på dette. Artig å se hvor engasjerte de blir. Og til slutt fikk de til og med smake på selveste julegrøten, og ikke minst fikk til på vei ut godtpose fra nissene. Her var det om å gjøre å velge den nissen du ønsket å få den av.

Så takk for at jeg fikk være med på dette! 🙂

 

#juleforestilling #julestemning #juletre # julemarked #trondheim #trøndelag #blogg #advent #adventstid #barnebarn #familie

12 kommentarer

Siste innlegg