Hjemmet mitt

I dag når jeg kom hjem, sliten og litt utmattet, kjente jeg hvor godt det var å komme HJEM!

Vi har vårt eget hjem. Det er mitt, det er vårt. Det er vår egen trygge “hule” 

Og da skal det ikke mere til før jeg får noen strofer i hodet..

I dag var det da selvfølgelig:

“Hjem, hjem, mitt kjære hjem. Nei, intet sted i verden, er skjønt som du mitt hjem! “

Har du så flott hjem du da, tenker du kanskje.  Vel, flott og flott….det er MITT hjem! 

Det er VÅRT hjem! 

Og da er det ikke hvor flott, stort eller lite det er. 

Det er bare den følelsen man får når man kommer HJEM!

Tryggheten man føler når man kan låse døra, skalke alle luker, og bare være hjemme…

Det er for meg en av de beste følelsene jeg vet om. Jeg er så heldig at jeg har et hjem!

En liten bit av hjemme hos oss  🙂

#hjem #hjemme #trygg #hule #hverdagen #sliten #mitt #vårt #blogg

20 kommentarer
    1. Sånn er det, vi har jo flytta fra hus til leilighet ..men det er hjemme uansett 🙂 Lun og fin stemning hos deg :)) Kos deg med kvelden videre <3

    2. Så koselig du har det! og ja..Hjem, kjære hjem…Jeg er blitt veldig hjemmekjær med årene….Kos deg hjemme og ha en god kveld!

    3. Hjem er der man ER, og skaper seg trygghet. Jeg har ikke noe egen leilighet eller hus. Jeg o Hr Frodith leier. Men det er HJEM her, og det var det på forrige vi leide også. Det er OSS, og tingene våre og vanene våre som skaper noe av følelsen 🙂 Godt å føle det sånn 🙂

      1. frodith: Det er akkurat det som er hjem. Jeg/vi har også leid bosted. Var like mye hjem det også. Det er der jeg bor, uansett om det er lite eller stort, eid eller leid. 😉

    4. Jeg har bodd ett sted i hele mitt liv, som jeg ikke trivdes. Helt til den dagen jeg stilte meg opp midt i leiligheten og sa høyt: Her SKAL jeg trives!! Da måtte jeg jo gjøre tiltak for meg selv, for at jeg skulle kunne holde det jeg hadde bestemt. 😉 Og det hjalp. Eneste dumme var at edderkoppene også trivdes veldig godt der. *ler* 😉

      1. Ann: Så bra at du klarte å ta hjemmet ditt så det endelig føltes slik. Tror veldig mye på det å gjøre hjemme til ditt hjem. Da har det ikke noe å su hvor man bor, om man eier eller leier eller andre ting. Det er hjemme der DU bor. Edderkopper er ikke så artig, men kanskje du skal kjøpe fuktighetsluker for å få tørrere luft. Da vil de ikke trives så godt 😉

      1. Ei_heks: Takk for det. Ble en god natt 😉 For meg er det utrolig viktig å ha et sted jeg kan føle meg hjemme. Og jeg har bodd mange steder jeg har kalt og følt hjemme 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg