Hjemmealenefest

Føler nesten litt sånn i dag, som at jeg har hjemmealenefest. 😉

Lurer du på hvorfor kan du først lese forrige innlegg HER. For når jeg kan ta alle mine valg sjøl uten å tenke på noen, ja da føles det som en fest innimellom. 🙂 Andre ganger blir den samme muligheten bare trist, så jeg skynder meg å nyte hjemmealenefestfølelsen så godt jeg kan i dag 😀

Og når jeg har en sånn fest, da ser huset sånn ut:

 

 

 

 

Med andre ord: Kaotisk 🙂

Og jeg koser meg faktisk. Hører på radioen P1+ og nyter litt julesang og prat, og gauler (synger) med av full hals. 😉 Vel, kanskje ikke full hals så lenge jeg bor i blokk med folk på alle kanter. Vil jo ikke at det er noen som tilkaller politiet for husbråk. Det høres ikke akkurat vakkert ut.

Husker så godt en gang for mange år siden når jeg holdt på som nå. Det var på sommeren og verandadøra sto oppe. Bodde langt ute på landet midt inni skogen og hadde en nabo.

Vel, jeg gaula og sang, og fortsatte med det når jeg gikk ut på verandaen for å riste tepper. Der sto min nå eksmann og naboen og pratet i fred og ro, og plutselig hørte de slike ulyder. Begge hodene snudde seg og glans i min retning, du kan tro jeg skyndte meg inn. Ble litt flau kan du si ;D Så min gauling nå har litt lavere volum  🙂

Men tilbake til festen hjemme alene. Den har nå roet seg litt for hånda vil ikke mer. Men kjøkkenet er rent, og alle skuffene. Skapene innvendig får jeg ta siden, for det jeg må ta ut er litt tungt.  Så, alt til sin tid 🙂

Nå er alt klart til adventspynt om en dag eller to 🙂 Godt å ha et lite kjøkken 🙂

 

#hjemmealenefest #rengjøring #leilighet #syngeavfullhals #hverdagen #julerengjøring #blogg

14 kommentarer
    1. sånn bruker ikke jeg hjemme alene dagene mine hi hi ,men jammen godt å få ting gjort og det er jo deilig å ha det reint og ryddigt da :=) synge kan vi alle noen bedre enn andre,men noen ganger er det greit å bare synge til seg selv også da :=)

    2. Tok to kjøkkenskap i formiddag, og det er godt å få det rent og ryddig. Liker best å gjøre når mannen min er på jobb. Da setter jeg på P7 klem på full musikk 🙂 Skal fortsette prosjekt kjøkkenskuffer og skap neste uke 🙂
      Ønsker deg en kjempefin torsdagsettermiddag <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    3. Ja det kan jo føles sånn ja…alenehjemmefest..men litt annen måte å feste på en før i tiden…hihih…Blir bra da…men…prøv å slapp av litt også…

    4. Ha ha sånn hjemme-alene-fest skal jeg ha på mandag! Planen er å få vasket litt i skuffer, skap og kjøleskap. Og aller helst få tid til å bake litt også. Og lese, og strikke, og se TV… Tror jeg må utvide den mandagen med en god del timer 🙂

    5. Lite kanskje, men utrolig koselig. Herlig å få tatt unna litt på hjemmealenefesten! Jeg har igjen de skuffene på vårt kjøkken. Jeg synger også litt av og til, men høyest er det nok når jeg er ute og kjører bil alene! Da kan jeg jammen synge duett med Sissel Kyrkjebø!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg