Hjemme igjen. :)

Da er vi hjemme igjen etter et koselig døgn på hotell, som jeg fortalte litt om HER

Jeg tok bussen til byen en times tid før jeg skulle treffe Olav i går, og gikk av ved Samfundet for å nyte det fine været, og utsikten ved Nidarosdomen m.m. Jeg er så glad i å rusle i Trondheim. Det er min favorittby nr 1. og jeg føler meg så hjemme her.

 

 

 

Sto og ventet på at mannen min skulle komme med bussen, jeg fulgte godt med både oppover gata mot Egon, og mot bussholdeplassen. Synes det tok litt tid, men regnet med at han ikke rakk den bussen han sa han skulle ta. Plutselig fikk jeg melding; “Står ved Egon”

I all verden, hvordan klarte han å gå forbi meg, tenkte jeg. Joda, han hadde tatt en annen buss, og gikk da av på en annen holdeplass enn jeg trodde. Så som vanlig, han lurte meg igjen. Det har han gjort siden dag 1. 🙂 Men det kan jeg fortelle deg om en annen gang 😉

Vi spiste en god middag på Egon før vi slappet av på hotellet. 

 

 

Så var det å rusle over veien til Nova kino, og der ventet et par timer med skikkelig tøff kost. 

Den 12. mann var vel ikke akkurat en sånn koselig film for en eventuelt romantisk date, men veldig sterkt å se opplevelsene til Jan Baalsrud. Og vi syntes det var tøft å se det, hva da med å oppleve det? Måtte se bort eller lukke øynene en god del, da det ble for sterk kost for meg.

Uansett en film verd å se! 🙂

Vi slappet av med tv på hotellet etterpå før vi sovnet godt. Mannen min sov hele nattan, jeg var selvfølgelig litt våken, men det er jo bare sånn det er 😉 Vi sov lenge, så vi som vanligvis våkner tidlig, sov helt til kl 09 i dag.  Våknet til denne utsikten mot Kristiansten festning og Tyholttårnet. 🙂

 

Men hva gjør vel det når man er på hotell, og kan gå til dekket frokost. 😉

Hotell Comfort Trondheim hadde en veldig fin frokostbuffè, med mye sunt og godt i tillegg til det vanlige.(tok ikke bilde av alt det sunne som sto ved siden av da 😉 ) Så vi koste oss med den, før vi gikk gjennom byen for å ta bussen hjem til Flatåsen igjen.

 

Ettersom det var 10 minusgrader ble det ikke så lang bytur, og vi hadde ikke noe spesielt vi skulle handle heller, så vi fant ut at det var godt å komme hjem og ha på joggedressen og slappe av foran tv, og med pc,n  Ski på tv, og godt og varmt inne.

Håper du koser deg, og har en fin lørdags formiddag! En god klem fra meg til deg i dag. 🙂

 

#blogg #trøndelag #trondheim #nidarosdomen #nidelven #kirke #kristiansten #festningen #kino #egon #middag #bussen #kaldt #Tyholttårnet #utsikten #flatåsen #hjem 

12 kommentarer

Siste innlegg