God påske! 🌞

Da er det påske!  Hyttefolket har kommet alle som en virker det som, for det kjører biler forbi her hele tiden, og i dag er det mange som har gått tur, og nytt det fine været.  Noe vi også har fått gjort.

Det var såå godt å våkne til blå himmel og sol. Vel, så er det kald sno, men sola varmer godt og oppveier for det.  Uansett så er det jo godt at det ble sol til påske, for det har vært lite som minnet om det de siste dagene 😊

 

Vi startet dagen med litt gjøremål. Jeg vasket vinduer, og Olav monterte en bokhylle på kontoret.  Det blir litt bokhyller på flere rom, for vi har en del bøker og album som er koselig å sette fram.

Utpå formiddagen fikk Olav tlf fra dattra på hytta lenger oppi her, om han kunne være bålvakt.  De skulle brenne litt kvist og kvast, også  måtte de bort et ærend. Da kunne jo ikke ungene være alene med bålet.

Så vi tok turen begge to, kjørte bil da, og Olav passet bålet, mens jeg ble bedt opp på verandaen av jentene.

De hadde laget en fin seng på verandaen, og bestemor fikk lyst til å prøve den hun også, og de ga med det beste skinnet, god pute, og jeg fikk ligge i sola.

Så da ble det en god hvile sammen med jentene, og vi pratet og koste oss.  Kjempehyggelig, og de steller så godt med den gamle bestemora si 🥰

 

Ihvertfall følte jeg meg veldig gammel plutselig, for for dem så er jeg jo det.  Må huske tilbake på når jeg selv var på deres alder og var hos min mormor og farmor. De var jo kjempegamle! 😉

 

Ja, sånn går det generasjon for generasjon.  Veldig spesielt å plutselig være der selv, men helt greit synes jeg.  Merker jo på kropp og sjel at jeg har levd mange år, og jeg har hatt et godt og rikt liv ❤️

 

Er så takknemlig for livet jeg har hatt så langt, og gleder meg til fremtiden også, om jeg får lov til å nyte mange år videre også. 😊

Besteforeldrene sitter og slapper av mens vi hører ungene som leker i bakgrunnen 🙂

 

 

 

 

 

 

Jeg måtte gå bak lekestua for å se hvordan de kom seg opp på taket, og da fikk jeg klar beskjed om at bestemor måtte ikke klatre opp, for da kunne jeg dette ned.  Jeg ville ikke klare å klatre opp 😀  Og det har han jo helt rett i 😉

 

Håper du har det bra, og kjenner gleden over livet du også. Om det er tunge dager innimellom, slik jeg hadde i går, som jeg nevnte så vidt i dette innlegget, …så er forhåpentligvis de gode dagene i overtall.

 

Sender deg mange gode påskeklemmer, og vit at jeg er her, også for deg, om du skulle trenge noen litt ekstra i påska.  Det er lov å sende melding, det er lov å si at du trenger en klem, eller en prat.  <3

 

Nå skal jeg ta ut eplekaka av ovnen, for alle barna og barnebarna venter på bursdagskake. Bestefar har jo hatt bursdag, og de sendte snap i går hvor alle fire ungene sa:  ” Vi har pakker, hvor er kaka!”

Så da måtte bestemor bare få kaka i ovnen, og vi skal ta med oss den på hytta i morra. Sjokoladekake, eplekake og is må vel blir bra 😀

 

Jeg har ikke hatt tid til å stikke innom dere for å lese blogger i dag, så det får jeg ta igjen siden.  Nå blir det nok litt mindre blogg i påskedagene, kanskje 🙂

Sendte snap til ungene hvor jeg svarer på snapen de sendte i går. “Bestemor har kake, når blir det pakke?” 😄

Kos deg masse! 🌞

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg