Gamle ting i Huset 🙂

Heisan, og god tirsdag!  🙂

 

Jeg kan jo ønske deg en god tirsdag selv om min dag så langt har vært langt fra god. Men det orker jeg ikke skrive mer om.

 

I går la jeg ut dette innlegget, hvor jeg viste deg rommet vi hadde ryddet så fint.  Der var det gamle tallerkener og fat på en hylle på veggen, og kjerringtanker, spurte meg om det ene fatet, om det er bilde over plassen her. Stikk innom henne også, hun har en allsidig blogg, som innholder både politikk, personlige og artige innlegg, og mange fine bilder. 🙂

Og hun hadde helt rett i at det er et oversiktsbilde over stedet vi bor. Her kan du se bildet bedre. Ser du Huset?

 Artig å ha de gamle bildene slik av vi kan sammenligne med i dag.  Vi har et som vi har på veggen også, og der kan vi se bestefaren til Olav.

 

Det har også blitt tatt bilder i vår tid, og da kan vi se bilen vår som vi hadde før.

 

Som du kan se, var det mindre trær og mye mer åpent landskap.  Det har grodd opp masse, og det er bra det hentes litt ved, og tynnes litt. For vi trenger ikke gro helt igjen heller 😉

 

Det er et spennende hus vi bor i, og her har det vært mye som har skjedd.  Som jeg også nevnte i et annet innlegg, så har det vær poståpneri, og bestefaren til Olav har tråkket gulvet på kontoret, som nå er lager for oss, i mange år.

I dette innlegget, ser du luka til postkontoret fra gangen der vi henger opp klærne våre.

luka i veggen

 

Som du ser, trengtes det et par strøk med maling, men gulvet skal få være sånn, for det er historie som vi vil ta vare på 🙂

 

Gulvet må få være slik det er, ellers pusset vi opp rommet.  Det trengtes et nytt strøk med maling. 😉

 

Nå har vi jo dekket mye av veggene med hyller og diversen ting, og kjøleskap og skap, men allikevel ser det jo mye bedre ut 🙂

 

Litt av hvert som du kan se 🙂

 

La du merke til kurven med de fine microklutene?  hehe…som du kanskje har fått med deg, så har jeg litt klutmani.  MÅ liksom kjøpe det sånn når jeg ser noe fine, og gode kluter!

 

Da fikk du igjen se litt mer av Huset. 🙂  God ettermiddag!  Sola skinner faktisk litt her nå.  Og i dag fikk jeg gitt måkene litt mat igjen, og nå er det vant til meg, så de kom ganske nærme 🙂

 

18 kommentarer
    1. Dere er så flinke. Artig med så mange minner. Jeg var inne på innlegget du hadde linka til. Ser huset dere bor i er flyttet fra Magerøya, er huset veldig gammelt?. Herlig med tømmerstokkene. Husker du skrev om at det har vært post i huset og artig at dere bevarer minnene.
      Riktig fin kveld, endelig kom det litt sol også. <3

      1. Tusen takk for det. Ja, Huset sto på Magerøya til det ble flyttet hit i 1947. Men vi vet ikke når det ble bygd der.
        Vi må bevare noen av slike spesielle minner. Det er det som er artig med gamle hus 😀
        Ja, jammen meg fikk vi litt sol i dag, deilig! <3

    2. Gøy med gamle bilder ..Følger ei side på FB der mange deler bilder fra Mjøndalen i gamledager..bla fra slik jeg husker det fra min barndom 🙂 Spennende å bo i et hus med mye historie tenker jeg.. også postkontor da..savner egene postkontor slik det var før.. selv om jeg sjelden sender noe lenger.. 🙂 Kjekt med noen gode..og fine kluter..har noen favoritter som jeg kjøper på Kid … God påske <3

      1. Takk for det. 🙂
        Ja, det et artig med gamle bilder. Jeg følger også ei side både her og der jeg kommer fra, hvor de legger ut gamle bilder, og det er artig å se 😀
        Ja, det var koselig når det var egne postkontor. Begynner å bli mange år siden nå 🙂
        God påske! 🥰

      1. Ja, det er veldig koselig. ☺️
        Vi må beholde det gamle, er jo derfor jeg trives så godt her 🙂 Så vi gjør det bare sånn at det blir mer vårt også 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg