God dag mann, økseskaft

Ja, noen ganger føles det litt sånn.  Man har en dialog med noen, også svarer de, eller kommenterer på en måte som gjør at dette uttrykket kommer i tankene.

Du kan lese litt mer om uttrykket her

Blir litt oppgitt når dette gjentar seg stadig vekk, og det føles som jeg ikke når inn på et vis.

Men det er sikkert noen som føler det sånn overfor meg også, så hver vår gang. 😉

Uansett så er det et artig uttrykk. 😀

Hender det at du får den følelsen?

“God dag mann økseskaft!”

 

#goddagmannøkseskaft #folkeeventyr #oppgitt

16 kommentarer
    1. Ja, det skjer nok. Så tenker jeg som deg at det går begge veier. Langt fra alltid at jeg er 100% lydhør for andre heller. Så er det noe med om det er en viss balanse. At vi innser at vi må veksle på med å være lydhøre og “talatrengte”!😊

    2. Hmmm – ja, det gjelder å ha tid til å følge med…… jeg har en i nær familie som er litt “rundt seg sjøl”, da blir det ofte goddagmann….. klem <3

    3. Et morsomt uttrykk..og jeg bruker det ganske ofte..sier det ofte inni meg…herlighet…goddagmannøkseskaft..Skjønner de ingenting! hihi

    4. Jeg har vel mer enn en gang opplevd at folk ikke hører etter eller forstår hva jeg snakker om, men det skjer vel i blant at hjernen min kobler helt ut også. Ikke bevist men når ordflommen blir for voldsomt, så skjer det automatisk 😳

    5. Ja, det er nok ofte litt sånt 🙂 Jeg kan sikkert være nokså svevende selv i mine mest hjernetåkete øyeblikk. Da kan jeg få rare blikk i alle fall når jeg har svart på noe som antakelig ikke hadde noe med saken å gjøre i det hele tatt. “Sykt random” pleier datteren min å si til meg da 😉 Hehehe 😀

    6. Ikke like enkelt det der ,, og særlig på sosiale media med tekst. Der spørres det oppatt og oppatt,, Få som gidder å lese seg til svaret som som regel står der i klartekst 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg