Gjengstøa Zoo – Rådyr

Da er det på tide med Gjengstøa zoo igjen.  Om du ikke fikk med deg første innlegget, så kan du lese det HER.

Ekorna har fått sitt innlegg, og det er på tide at rådyra får et innlegg også.  De du så på innlegget i går, var bare en liten bonus etter at de besøkte oss på nattan. 😉

 

Vi ser de jo ganske ofte, og noen ganger er vi så heldige å få de på nært hold.  Og får jeg i tillegg brukt speilreflekskamera, ja, da kan det bli bra bilder 😀

 

Jeg oppdaget denne bukken, og like etterpå oppdaget han meg også.  Og etter en liten stund kom denne bukken og en til i fullt sprang forbi meg. De var vel begge interessert i rådyrdama som var like i nærheten 😉

Det er flotte dyr, og jeg bli aldri lei dem. Særlig ikke etter av vi sprayer tulipanene med hvitløk, så de ikke spiser blomstene i det ene bedet jeg har 😀

 

 

Midtsommer så går det jo veldig fint å se rådyrene i hagen,

 

og her har bukken lagt seg ned for å hvile og nyte utsikten ser det ut til 🙂

 

 

I fjor var jeg noen dager alene, og mens jeg satt ute og spiste lunsj, dukket den opp rett nedenfor terrassen. Vi ble like overrasket begge to tror jeg 😀

 

For ikke å glemme når rådyrmamma med sine to søte rådyrkalver kom for å spise litt på kvelden. Er de ikke søte?

 

 

Det får holde for nå. Har så mange bilder, men kan ikke risikere at du bli lei 😉

 

Håper du koste deg like mye med å se bildene, som jeg gjør av å se dem ute her 😀

11 kommentarer
      1. Ja, etter at vi begynte med det så har de ikke spist mer av blomstene. De var håpløse til å spise de før. Nå har vi barenpå en gang i blant. Virker som de husker at det luktet vondt. De spiste hele tiden opp tulipaner og roser på kirkegården også, men etter at vi sprayet, er det slutt på det 😀

    1. Herlige bilder. Du har dem nær deg du. Jeg traff på en bukk her om dagen, men den fikk fart på seg da jeg kom. De er så raske. Ha en fin fredag. Klemsiklem 🙂

      1. Ja, de er kjemperaske, og på vakt hele tiden. Men så lenge de ser oss på andre siden av veien, eller skimter oss i vinduet, så bryr de seg ikke om oss 🙂 Er så artig å se dem 🙂 God helg! Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg