Gjengstøa Zoo

Dyrelivet i Gjengstøa er som du vet rikt, og her er det liv.

Har konsentrert meg om ekorn og maneter så langt. 😉  Det var veldig fint vær når vi kom fredagen, og noen av dere har sett noen av bildene på insta tenker jeg, men nå kommer de her også.

Det var over 20 maneter inne ved støa vår, og om jeg hadde et lite snev av badelyst, så forsvant det raskt når jeg så disse. Er jo bare glassmaneter, men likevel  😁

20190712_174639

20190712_175610

Vakkert med sol og klar sjø, hvor manetene fikk skinne 🌺😀

 

 

Snapchat-58965617

Snapchat-1336740810

 

Så har vi ekorna “våre” som kommer til frokost, lunsj, middag, kaffe og kvelds. 😁🐿 Opptil 5 stk innimellom, men oftest et til to om gangen.

 

Dette ekornet poserte villig for meg, og selv om det lurte litt på hva jeg holdt på med, så brydde det seg ikke så mye om meg.

IMG_3951

Skifter litt på husa de spiser fra, spørs hvor mye det er igjen og hvor mange jordnøtter Olav har gjemt. 🙂

Kan hun ikke gå da…gjemmer meg så lenge jeg..

 

Koser seg og får mye god mat ihvertfall. 🙂

 

Hvis du lurer på hvorfor det er så mye spiker og ståltråd rundt husa, så er det for å holde skjæra borte. Hun har nemlig lært seg å løfte lokket hun også oppdaget vi en dag. Morsomt å studere skjæra også, de lærer så raskt.  Olav går snart tom for idéer til å holde dem borte fra matfatet. 🙂

 

#gjengstøa #gjengstøazoo #ekorn #maneter #naturbilder #dyreliv #maneter

 

12 kommentarer
    1. Så heldig du er som har så tamme ekorn. Jeg har ingen rundt her, så om jeg er så heldig å få tatt bilder av noen så må jeg teffe på dem når jeg er på tur.

    2. Du verden for et kjempeherlig dyreliv ja 🙂 Kjempeflotte bildet 🙂 Så noen på instagram 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    3. Utrolig mange vakre bilder. Spent på når barnebarna kommer her fra i mårra om du gidder å dra i fjæra,, vi får se ka som skjer 😀

    4. Liker ikke maneter når jeg bader..men fine minner om å ligge å kikke på dem fra brygga som barn 🙂 Ekorn er jo bare fine da.. Takk for titten på vakre bilder <3

    5. Såå fine ekornbilder, og glassmaneter er vedig fine og fascinerende! Det er så artig at dere har ekorn på besøk, og de er så utrolig flotte.

      1. Ja, det er veldig koselig. De er her og spiser opptil flere ganger hver dag. Og som regel 3 samtidig hver morgen. 🙂 Takk! Ønsker deg en fin dag! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg