Fremtidsfullmakt

Jeg har tidligere skrevet om Fremtidsfullmakt, men på min blogg på nouw. Nå fikk jeg ikke til å dele det, så da kan du lese mer under her.

Om jeg er ny tilbake her på blogg.no, så har jeg blogget mer eller mindre i flere år, og da trenger jeg jo ikke skrive alt på nytt. 😊

 

Men forrige gang jeg delte dette, så var det flere som ikke hadde hørt om dette før, og jeg tenkte at det var greit å minne om dette igjen.

Grunnen til at jeg ble minnet om det nå, er at mannen min gjorde sin fremtidsfullmakt klar i går, og i dag har jeg skrevet ferdig min.

Vi har erfart at alt er ikke så enkelt uten fremtidsfullmakt, og det å bli dement eller annet som gjør at du ikke lenger kan ivareta dine egne interresser, økonomi o.l. kan skje så fort at det ikke nytter å ordne fullmakt i tide.

Derfor hadde vi bestemt oss for, at dette skulle vi ordne. Det er ganske greit, for du finner skjema på internett, og du kan også skrive ditt eget utifra tips fra skjemaene.

Et slikt skjema skal dekke mange forskjellige ting, og det er ikke sikkert at alt passer for deg.

Det var ganske emosjonelt å skrive dette skjema, for det er for fremtiden, som vi ikke vet noe om.  Og jeg har opplevd såpass mye og alderen begynner å komme, så jeg blir fort emosjonell.

Men det var greit å få gråte litt også, kan gjøre godt det. ❤

 

Jeg er så heldig å ha en snill, god og hjelpsom mann, og jeg føler meg trygg sammen med han. Jeg vet han vil ta godt vare på meg. Han er et par år eldre, så hvem som trenger hjelp først, det vet vi jo ikke.

Anbefaler deg å ordne en slik fremtidsfullmakt i god tid.  Det er så lurt å gjøre.

Her kan du finne skjema:

Fremtidsfullmakt

 

 

Ellers har jeg prøvd å starte dagen rolig i dag, og det er straks advent, og jeg har satt klar lilla lys.  Ettersom vi stort sett er ute i Huset i Gjengstøa i helgene, så valgte jeg å tenne lys i dag jeg.  Og vet du hva?

Jeg tente alle 4 😉  Hysj, ikke si det til noen, for det skal man jo ikke gjøre…. 😁

 

Men jeg hadde lyst til masse lys, og da tenkte jeg: Har jeg lyst, har jeg lov! 😀

Og akkurat når jeg la til disse bildene, kom denne sangen på radioen:

Tenn lys, et lys skal brenne (les 4 lys skal brenne)  Og her fant jeg akkurat de som synger den på radioen nå.

Tenn lys

(Kommer visst ikke opp denne sida heller, så jeg gjør vel noe galt når jeg legger det inn.  Får finne ut at det når jeg blir mer trent her inne på blogg.no igjen)

Nå tror jeg at jeg må gjøre noe praktisk, for jeg blir jo bare sittende her og kjenne klumpen i halsen, og tårene som sprenge på.  Kan ikke holde på sånn på en fredag. 😁

 

Det ble litt langt innlegg, men får du med deg det om fremtidsfullmakt, så er det supert!

 

God fredag. 😊❤

 

 

#fremtidsfullmakt #fremtiden #emosjonell #lys #tennlys

 

6 kommentarer
    1. Har du lyst, har du lov! Helt klart! Vi trenger masse lys i denne mørketiden. 🙂 Takk for ny påminnelse om fremtidsfullmakt. Denne gangen skal jeg gå inn og se! God fredag til deg! ❤
      (PS. Kari-support på vei)

      1. Nei, fremtidsfullmakt går ikke automatisk. Det er noe som gjelder hvis en blir dement e.l. At man ikke lenger klarer å ordne ting som gjelder økonomi m.m. selv.
        Dette er ikke ved død. Les gjerne mer om det. Veldig lurt å skrive fremtidsfullmakt. 😊

      1. Ja, det er veldig viktig. Og når Olav hadde skrevet et eget forenklet skjema, var det fort gjort. 🙂
        God klem til deg ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg