Fredag :)

I dag startet dagen litt tungt etter en natt med lite søvn. Etter en stund satte vi i gang med litt gjøremål, og da ble det lettere.

Mannen min klippet litt busker og blomster, mens jeg bakte god gammeldags Saltkake.

Det var svigerfar som fortalte at han savnet den kaka da den ikke lenger var å få kjøpt. Den skulle være så kjempegod! Da tok jeg for en tid tilbake å lette opp den på nettet, og bakte den til svigerfar. Måtte finne ut om den var god. Og det skal jeg fortelle deg; det er en av de beste kakene jeg har smakt. Oppskrift finner du  Her. 🙂

Og ettersom svigerfar også er veldig glad i pizza ble det til at vi lagde det til middag. Han er aldri lei å bli bedt på det. Etterpå skulle han i blåbærskogen. Han er jo bare 85 år så han har ikke tid til å sitte så lenge rolig om gangen 🙂

Det tørket heldigvis bra opp så vi fikk også klippet alle plener i dag. Fint, for da slipper vi å tenke mer på det i helga 🙂

Jeg plukket litt rips og stikkelsbær også. Solbær er vi ikke så glad i så det får stå i fred. Skal se om jeg får plukket litt blåbær i løpet av helga. 

Nå er det avslapning resten av kvelden, og det blir Saltkake til kaffen 🙂

God fredag!

 

#saltkake #baking #kake #pizza #svigerfar #plenklipping #rips #stikkelsbær #bær #blogg #bloggno #hverdag #hage #plen #helg #trøndelag #vindstille

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
      1. Marianne: Ja, vi har det kjempekoselig her. Eneste minuset er at vi har veldig mye hus og hage og holde vedlike 🙂 Luksusproblem kaller man vel det 😉

    1. Lite og ingen søvn er noe herk..men flotters at dagen ble bra, tross alt =) ..og den kaka hørtes veldig god ut..må garantert testes ut en gang 😉

      1. Helene: Jeg takler dårlig lite søvn, men det har gått bra i dag. Kaka er enkel og rask og lage, så det er bare å sette i gang 😉 Kanskje ikke akkurat i kveld da 🙂

    2. Saltake har jeg ikke hørt om før. Smaker den veldig salt eller er det bre tilfeldig at den heter det?
      Heldig din svigerfar er da som fikk så mye fin å spise i går 🙂 snill du.
      Ha en riktig fin lørdag

      1. kosekaos: Takk for det! Nei, den smaker ikke salt i det hele tatt…bare masse god smak. Sånn smak som gir deg lyst på mer 😉 Jeg kan ikke bake den for ofte med andre ord 😉 Det er koselig når svigerfar kommer, og det er en tid man aldri får tilbake. Litt over 2 år siden svigermor døde, og selv om han klarer seg bra merker vi at han trenger dette. 🙂 Ønsker deg også en god lørdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg