Fredag og ro i heimen 🙂

Det var forresten ro i går også, for etter Prosjekt terrasse og ved så kan jeg fortelle deg at vi trenger noe rolige dager. Vi har ikke kropper til å holde på så intenst, men du verden så godt når det er gjort. 😉

I går var det bare opprydding og litt småting som ble gjort. Resten av tida slappet vi av, litt ute, og litt inne.

Mens vi satt ute, fikk vi besøk av Geir, Nemi og Lillebror, og det er jo alltid koselig. 🥰

Nemi

Lillebror

Det ble litt kjølig å sitte ute når det ikke kom fram noe sol, så vi trakk inn ganske raskt. Og som du ser, så bruker vi ikke terrassen enda. Den må stå og tørke noen dager først.

Skulle vært på kirkegården på Heim, men det orket jeg ikke i går.  I dag våknet vi til tåkeyr, så det er litt vått ute, da fikk jeg nok en unnskyldning til å ta livet med ro. 😀

Gjør godt det nå.

Vet at de sier at vi med ME bør ta flere dager intens lading før og etter ting, men da kan man ikke bo sånn som vi gjør.  Ting må gjøres, for det hjelper ikke å forskyve det fra år til år heller.  Da blir det hodet som tenker for intenst hele tiden, og det hjelper ihvertfall ikke.

Det har jeg fått testet nok. For med en gang jeg blir ferdig med prosjekter, eller planlagte ting sosialt med mange folk, ja da roer både kropp og hode seg, og jeg ser at kroppen lader bedre nesten alltid. Unntaket er når det er en infeksjon e.l. i kroppen.

 

Bare jeg vet at vi skal kjøre dit, eller hit, handle, besøke, osv…ja, da sover jeg dårlig, og både netter og dager blir deretter.

 

Så her må jeg prioritere hva som er viktig, og hva som gjør dagene best for meg, og ikke minst han jeg bor sammen med.  Vi kjenner jo begge når vi har det best, og da er ikke valget så veldig vanskelig heller.

 

Å velge ting som gjør at vi får slitsomme, rettere sagt, veldig tunge og vonde dager før og etter, det vet jeg ikke om jeg vil gjøre så ofte lenger. Samme hvor mye jeg har lyst til enkelte ting. Det koster mer enn det smaker. Og det som jo er litt leit, er at å være med på mye sosialt, tar mer på enn å jobbe fysisk, om jeg bare ikke jobber like hardt hver dag 😉

Så det blir nok viktighetsprioritering heretter. Og noe bare for at det er koselig, og da vel verdt det… kanskje ☺️

Sist, men ikke minst, legge meg i riktig tid, og spise riktig mat.

 

Nå ble dette et annet innlegg enn jeg tenkte, men fingrene gikk av seg selv, og tankene som kom, fant feste ☺️ Noen ganger blir det bare slik.

I går fikk jeg endelig lest meg opp hos enkelte av dere jeg følger, og det var koselig.  Da prioriterte jeg det fremfor å skrive et innlegg selv.

 

Skal sette meg til med albumene jeg holder på å lage til konfirmantene neste år nå, men først skal jeg legge ved litt bilder jeg tok i går. Fikk en snap som viste at et cruiseskip var på vei, så da måtte jeg få med meg det. Gikk ned til kaia, og fikk sett det noen få minutter. Det passerte veldig raskt.

MSC Fantasia

God fredag! 😀. Kan føye til at på denne dagen for 3 år siden, snødde det 😉

8 kommentarer
    1. Ja, det fører med seg en del arbeid når man bor i hus slik som dere gjør. Hus og hage må holdes ved like. Husker hvor krevende det var da vi bodde i hus, selv om vårt var ganske nytt og veldig lettstelt. Dessuten må man hele tiden planlegge når hva skal gjøre når, for å rekke over alt, og samtidig få nok hvile. Håper du har tid til å hvile fremover! 😊

      Det må være artig for Nemi å ha en lekekompis! 😊

      1. Ja, vi har ikke gjort det enkelt for oss selv med å flytte hit. Men vi følte oss ikke klar for å bare bo i leilighet enda, og da var valget enkelt. For vi har ikke råd til å ha både leilighet og Huset, og vi er ikke klare for å selge her enda. 😉 Vi har jo klart å både jobbe, ha leiligheten og Hus og hage å holde ved like i mange år nå, så vi håper å klare bare dette noen år fremover. 🙂 Nemi er mest irritert, men samtidig veldig glad i broren sin ser vi. Hun venter på han, og passer på han, også er han som lillebrødre flest; utrolig irriterende! 😀
        Kan ikke si det om mine lillebrødre forresten. De har aldri vært irriterende faktisk 😉

    2. Du fikk blinkskudd der:) Heldid du dom har vakkert utsikt:)
      Tja, jeg er mer som deg. Slapper mer av når jeg fikk gjort unna de tingene jeg har planlagt å gjøre så lenge kroppen klarer det.
      Så søte hunder:)

      1. Ja, vi har fin utsikt. Vi får ihvertfall et lite glimt av store skip, og hurtigruta m.m. bare vi ser ut til rett tid. 😉
        Nemi og lillebror er veldig søte 🙂

    3. Det er veldig greit å legge inn en dag eller to til å slappe av etter en god abeidsøkt. Kroppen trenger å hente seg inn igjen. Så koselig med vovsebesøk 🥰 Ønsker deg en fortsatt fin fredda, klems 🤗

    4. Oy, så flott skip. Godt du tar hensyn til deg selv. Da fungerer man best. Vi ønsket oss regn, men her ble det sommerlig. Men jeg fikk vanne litt der ute i stedet. Nå er det snart middag her og jeg gleder meg. Rester av ribbe med surkål blir fin innspurt til helga. Nyt dagen. Klem

      1. Tusen takk for det.
        Vi snakket faktisk om ribbemiddahg vi også, men det var ikke rette dagen. Så jeg skal snart lage lett pastamiddag til oss 😉
        Nyt dagen du også, og god helg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg