Fredag og rengjøring

Joda, du leser riktig. Fredag er da vel rengjøringsdag? 

Det var det for meg før, i “gamle”dager.  Da var det såå godt å gjøre rent, det lukta grønnsåpe, eller ajax over hele huset, og hvis jeg i tillegg fikk bakt brød var jo inngang til helgen helt topp! 😀

Det skinte alle steder

 

 

Gikk fint den gangen jeg var ung og hadde mye energi til overs etter endt arbeidsdag, men nå…nå gjør jeg det ikke på samme måten når jeg går hjemme engang. 😉

Det er ikke mye gammel skitt her, neida, men alt blir gjort mye enklere. Så jeg har faktisk gjort rent i dag jeg. Har brukt tørrmoppen på alle gulv, støvsugd tepper og sofa. Vasket bad og toalett.

Kjøkkenet ble vasket litt i går for jeg mista vispen i sausekjelen på gulvet, og da var det saus på skap, komfyr og gulv…og sist men ikke minst, meg selv. 😀

Så jeg måtte skynde meg å vaske litt før mannen kom hjem. 😉

 

 

Tåler han ikke at det er skittent?, spør du. Joda, men han erter meg vet du, for jeg kan være ganske klumsete innimellom. Så når jeg fortalte det i går, så sa han at det er mye bedre å bruke tresleiv å røre i sausen med. Da slipper du at den skvetter ut av kjelen. Men tror du jeg går på den du da? hehe…nei, saus har jeg alltid lagd ved bruk av visp, så jeg fortsetter med det jeg. 😀

Om jeg er sta? Kan være det ja, men bare til det motsatte er bevist. Og jeg skal prøve å bruke tresleiv neste gang, så får jeg se om jeg får ut alle klumper. og kjenner jeg mannen min, så får han vel rett denne gangen også. 🙂

Er ikke sånn at jeg ikke skal gi meg på tørre møkka, da skal jeg være veldig overbevist for å si det sånn. Har nemlig gått i den fella noen ganger, at jeg står bastant på mitt, også viser det seg at motparten, (les mannen) hadde rett likevel. Og det er så innmari kjedelig..føler liksom at jeg taper mer ansikt da, enn om jeg sier jeg skal sjekke først 😉

Rart hvor mye man lærer når man får noen år (0g kilo) på baken. 😀  Den var igrunn god, for er det et sted jeg ikke har mange kilo, så er det på baken, den er flat 😉 Nei, kiloene de sitter rundt midjen…

Men det var jo rengjøring jeg skulle skrive om da…herlighet, fingrene og tankene flyr jo sin egen vei som vanlig. Håpløst tilfelle! Neida, ikke håpløs jeg vet du….bare litt rar. Det sa ungene til meg når de var små, men så la de til; men vi er glad i deg likevel! <3 Så heldig er jeg! 😀

Som du skjønner, her er det rent og pent til helg.;) Svinekoteletter er tatt fram for tining, og det skal tilberedes like før mannen min kommer hjem fra jobb. Heldig han som har ei kone som går hjemme og lager middag. 😀 Hehe…og jeg er enda mer heldig som får gjøre det, og ikke minst at jeg har en så snill og flott mann som kommer hjem..til meg! <3

Som du skjønner…igjen, (i dag skjønner du jammen meg mye) hehe…litt rar humor her i da, så er det freddan her i huset!  Kos deg og nyt at det er fredag og helg, det skal jeg gjøre. 🙂

God helg fra meg med godskjorta på, (arvet fra mannen min)! <3

 

PS: Har du orka å lese alt dette, og ikke minst, har du forstått noe av det, da er du god! 😉 

#fredag #freddan #helg #blogg #hverdagen #rengjøring #vaske #humor 

12 kommentarer
    1. Det var da voldsomt! Vet ikke helt om jeg gidder å skjønne alt dette her. Så effektiv du er! Æsj! Her må vi gjøre reint det kommende døgnet. Vi skal ha folk i morra. Med diger hund så er det aldri helt rent her hos oss. Må utsette det i det lengste, til gjestene kommer, for at det skal se reint ut når de trør inn døra i det minste. Ellers gjør mannen min det meste, selv om han jobber og jeg bare går hjemme og slenger …. sånn er det blitt her! God helg til deg, med lukt av grønnsåpe og stekte koteletter.

      1. Marit: hehe…nei, du tok kanskje ikke humoren min i dette rare innlegget. Poenget var egentlig at her lukter det ikke lenger grønnsåpe, det var i mine yngre dager. Nå tar jeg det veldig lettvint. Så nei, har ikke vært veldig effektiv i dag. Tok meg en halv time 😉 Litt forskjell på hva man klarer og orker også når helsa ikke spiller på lag. God helg! 😀

    2. det lukter nok ikke grønnsåpe her heller fast hver fredag,men i dag gjør det :=) vaska bare kjøkken og bad da hi hi ,men stua skal få en svingom med støvsugeren :=) litt støv tåler vi alle

      1. fruensvilje.blogg .no: Jeg er mer nøye med å få bort støvet, enn flekker. Støvet er “farligere” for oss og gjør mye av inneklima og lukta 😉 så derfor bruker jeg tørrmopp og tørr microklut, da kan jeg gå helga trygt i møte 😀 Ikke hver helg da 😉

    3. Ooooops … kjente nesten såpelukta helt hit jeg nå og var så misunnelig. 😀 Men godt jeg fikk avkrefta mistanken min om DET reine huset, så nå kan jeg bare senke skuldrene igjen!

    4. Ja her var det litt av hvert..hihihi…men skjønner at du har vaskedag..og da er det fort gjort å dette ut av det…hihih…og finne på alt mulig annet…..Jeg hadde også en fast dag før..men ikke nå…nå tar jeg det når jeg gidder…og orker….og det ble ikke i dag! hihih..Ha en strålende god og ren kveld og nyt helgen!

    5. Rengjøring er ikke hva det en gang var her i huset, mannen støvsuger og vasker gulv..jeg gjør litt annet “pusleri”.. har tent på stearinlys, da ser det litt koselig ut til helga ..på bordet i alle fall..hehe..:) Stilig bildet av “hushjelpa”.. God helg <3

      1. annebe: Hehe…Tusen takk. 🙂 Nei, og det er vel greit at det har endret seg litt. Har tent stearinlys jeg også, og det har regnet og vært mørkt i hele dag. Så det støvet som er her, det synes ikke heller 😉
        Kos dere! God helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg