Fredag, og helg i heimen :)

Det var godt å våkne i dag, og ikke ta på maleklærne.  Litt opprydding trengtes, så i dag har det vært litt husarbeid og rydding i skapene.

Godt å endelig få ting på plassen de skal være.

Bilder har kommet opp på veggene, så nå begynner det virkelig å ligne et hjem 😀

Det var akkurat den gode følelsen jeg våknet med i dag. Endelig har vi fått den skikkelig gode hjemfølelsen. Vi trengte nok å få endret litt, få bort litt hyttefølelsen vi har hatt i 16 år mens vi har brukt dette huset som hytte.

Nå har vi fått opp lampene våre på veggene fra stua på Flatåsen, og det er rene, fine farger, og ikke noe furu 😉

Olav falt for dette bildet som min eldste søster Rita, har malt. Han kjøpte det for flere år siden, og nå har det endelig fått ramme, og kommet på veggen 😀

Selv ønsket jeg at hun malte mitt favorittmotiv, så nå kan vi ha med oss utsikten herfra samme hvor vi er ☺️

Svigermor Tulla, malte dette til Olav i 1987. Det er malt på glass, og vi ser baksiden av det hun har malt 🙂

Gardinene må vente, for av en eller annen grunn, så kan jeg ikke telle så langt, så vi mangler 2 kirstenger. Olav bestilte nye i går, så da kommer de til uka. Grunnen til at vi må ha nye, er at vi har satt opp rullegardiner, og da ble de gamle for korte.

Her har vi fått pakket ut, vasket og satt på plass glass og annet service i skapet, og kaktusen har fått komme ned i stua ☺️

I morra skal vi ha gjester igjen. Heidi og Steinar kommer utover på hytta oppe på Snøsentoppen, så de kommer på middag, fårikål. Olav har ordna mesteparten i dag, så da blir det enkelt og lite jobb i morra.

 

Jeg har fått gjort rent litt, for når vi har holdt på med maling i to uker, så har det ikke blitt prioritert å vaske, for å si det sånn. Trengtes spesielt på kjøkkenet og badet. 😉

Godt å se kjøkkenbenken igjen uten malepensler m.m.

Hvis du ikke har fått med deg oppussinga i stua, så kan du lese her, og gå inn på de tidligere innlegg i dette innlegget.

 

Selv om jeg har lørdagsfølelse i dag, så vet jeg at det er fredag. 😉   God fredag, og god helg! 😀

21 kommentarer

Siste innlegg