Fra ryggsmerter, til trilling av ved

Du fikk sikkert med deg at jeg sliter med Ryggsmerter for tiden.

I dag var jeg noe bedre når jeg våknet. Men skulle ikke mye til før det økte, så jeg tok smertestillende i dag også, for de er også betennelsesdempende, så da gikk det greit å bli med Olav for å hente ved

Vi ordnet en del ved til faren hans når han levde, og nå er der søstra som har tatt over huset hans, og de er ikke her på den kalde årstiden, så de trenger ikke så mye ved.

De har varmepumpe og bruker kun den.

Vi lesset opp trillebårer, og fylte opp hengeren 3 ganger.

Kort vei å kjøre ned til oss, også trillet vi det over veien, og inn i vedbua som Olav lagde tidligere i sommer

Olav gjør jo mest, for jeg må ta en del hvilepauser, og han er dessuten best på stabling av veden. Jeg er best på trilling 😄

Etter 2 hengerlass, pluss mange trillebårlass, måtte jeg kaste inn håndkle, så Olav dro og hentet siste hengerlasset alene.

Jeg begynte å få så vondt igjen, at jeg måtte ta en stund på sofaen før jeg lagde middag.

Den ble enkel i dag, pasta med kjøttdeig og pastasaus ☺️

Synes det gikk fint i dag, og jeg passer på å ikke presse meg over tåle evnen. Ihvertfall prøver jeg å ikke gjøre det 😉

Gjenstår å se hvordan ryggen er i morra.

Skal jeg bli 90 år som svigerfar, så må jeg jobbe fysisk, å holde meg i bevegelse.

Det sa han alltid. Dagen etter han kom hjem fra hjerteoperasjon, sto han og kløvde ved 😄

Vi har fint vær, og det er fortsatt hele 16° og litt vind. Perfekt vær for den jobbe vi har gjort i dag.

Men nå er det hvile som står på planen resten av dagen 😀


16 kommentarer
    1. Flinke dere, godt å få stablet ved og fin fin ny vedbod..
      Jeg har også vedbod, praktisk!
      Ha en fin fin kveld videre….med ro og hvile..

      1. Tusen takk for det. Ja, vedbod er praktisk å ha. Ikke plass til alt vi trenger i kjelleren ☺️
        Nå er det bare ro og hvile som gjelder 😀 Ha en fin kveld! 🥰

    2. Du har visst stått på mer enn nok i dag. Da er det bare slappe av resten av kvelden med god samvittighet. Håper ikke dette har gjort ryggen værre.
      God bedring 😊…..klem 🥰

      1. Tusen takk for det. Så langt, så kjennes ryggen grei, så jeg håper jeg heller hatt gjort den bedre 😀
        Godt å jobbe med ved, men også slitsomt ☺️ God klem ❤️

    3. Det er godt å høre at du er litt bedre i dag.😊
      Ved er veldig kjekt å ha rikelig av i vinter. Man vet aldri hvordan strømprisene blir utover vinteren.
      Håper du har fått hvilt deg godt i kveld.🤗

    4. God morgen!
      Tenker du er stiv og støl og ryggen er så som så… men godt med alt som er gjort 🙂 Nå har dere god varme hele vinteren igjennom 🙂
      Lag deg en god torsdag 🙂 klem

      1. Tusen takk. Jeg er ikke støl, bare de samme smertene i ryggen. Og de er der enten jeg gjør noe eller ikke.
        Jeg er vant til å ha vond og svak ryggsmerter, dette føles ikke sånn ☺️
        Ja, godt å finne mye ved framover nå 🙂 Ha en fin dag! Klem 🥰

    5. Du er da en tøffing. Kroppen trenger trim for å trives. Du verden så mange “nye” muskler vi finner om vi gjør noe vi ikke har gjort på en stund. Men jeg så jo i neste innlegg at veden nå er på plass. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg