Fotspor

Lånt bilde fra Google

 

I går hadde vi rørleggere her, og pga vannsøl m.m. ble det fotspor etter dem fra vaskerom til kjøkken. Dermed måtte jeg frem med moppen….det er ikke alle spor man vil ha i huset. Men det er ikke så enkelt å fjerne alle spor…ser det nå når sola titter fram litt. Det er noe av sporene igjen…det sitter godt.

Det fikk meg til å tenke…hva slags spor legger jeg igjen?  Er det noen som vil se mine spor og tenke på meg som gikk dem?

Ja, det tror jeg….ingen av oss klarer å gå igjennom livet uten å legge igjen spor. Noen vil se dem, minnes deg som har gått dem. Noen vil sikkert ønske å gå i dine spor, andre trekker seg vekk fra dem. Uansett har vi satt merke etter oss.

Enkelte ganger ser du fotspor ved siden av dine, det er noen som har gått veien sammen med deg. Jeg synes dette diktet sier det så veldig flott:

FOTSPOR I SANDEN

 

En natt drømte jeg at jeg gikk sammen med Herren på en strand.

Mens vi gikk der, kom mange bilder fra livet mitt til syne som lysglimt på himmelen over oss.

I hvert av bildene så jeg avtrykk av føtter i sanden.

I bildene av de gode stundene kunne jeg tydelig se avtrykket av to par føtter som gikk ved siden av hverandre.

Men i de vanskelige stundene, da jeg hadde det vondt og var redd, eller var fylt av sorg og mismot, var det bare ett par fotavtrykk i bildet.

Dette forstod jeg ikke, så jeg sa til Herren: Du lovte meg, Herre, at hvis jeg fulgte deg, ville du alltid gå sammen med meg. Men da livet mitt var aller vanskeligst, var det bare ett par fotspor å se. Hvorfor var du ikke hos meg da jeg trengte deg aller mest?

Herren svarte: Mitt kjære og dyrebare barn! Jeg elsker deg og ville aldri forlate deg. De gangene det bare var ett par fotspor i sanden, det var da jeg bar deg i armene mine.

 

Det kan imidlertid også være andre mennesker som bærer deg gjennom tunge tider. Godt å ha noen å lene seg på, til å bære seg igjennom tøffe dager. Andre ganger er det kanskje du og jeg som må bære den vi har nær oss.

Jeg tror vi aldri får mer enn vi klarer, til tross for at det kan føles slik. Når man ser enkelte skjebner, sykdom, ødelagte kropper etter ulykker etc. så er det beundringsverdig å se hvordan enkelte til tross for det, kan ha et godt liv.

De setter spor etter seg selv om de fysisk ikke kan gå.

Sporene på bildet blir nok vasket bort av sjøen, men våre spor er som hugget i stein…

 

#fotspor #spor #sand #blogg #hverdag #hverdagen #livet #bærehverandre #bære #fotsporisanden

 

8 kommentarer
    1. Jeg tror du legger igjen plenty med gode spor! Det føler jeg på meg. Du er verdifull for dine og for oss bloggere! Fint at rørleggerne tettet lekkasjen da! Ha en god novemberkveld!

      1. mimremor: Tusen takk for gode ord. 🙂 Ja, vi var veldig glad for at rørleggeren kunne komme med en gang i går 😉
        Ønsker deg også en god kveld! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg