Første dag på jobb

I dag var endelig dagen her, Dagen jeg har ventet på så lenge. Endelig var jeg klar for å jobbe litt igjen. Og endelig var det noen som hadde mulighet til å ha meg på arbeidstrening.

For første gang i mitt liv skal jeg ha arbeidstrening en periode. Har signert for 3 mnd nå, også skal jeg bestemme litt selv hvor mye jeg skal/klarer å jobbe. Vi ble enige om å ha litt plan over det, så denne uka skal jeg jobbe i dag, tirsdag og torsdag. Dette for å få vært med på alle de forskjellige tinga jeg skal lære.

 

Her venter jeg på bussen rett utenfor arbeidsplassen. Kan jo ikke være bedre 🙂

 

Er resepsjonist, også med ansvar for posten på Miljødirektoratet.  Alt under ISS, og det er kjempefint at jeg fikk akkurat disse tingene i arbeidstreninga, for da får jeg sitte en del i ro, også får jeg bevegd meg mye.  I dag har jeg gått i nesten 4 timer, og jeg var sliten på vei hjem med bussen. Uvant med så mye info, og så mye gåing på harde gulv igjen. Men i morra skal jeg ha med meg gode sko, og begynne tidlig, så da håper jeg å slippe unna hodepine.

Ikke minst skal jeg ha med meg kaffe.  Kunne selvfølgelig kjøpt meg i kantina, men det ble liksom ikke til, og kanskje det var derfor jeg fikk hodepine?

Hjalp ihvertfall med en liten kopp kaffe før middag, og litt sjokolade. 😉  Bare litt da, nå er jo hverdagen tilbake, og det skal ikke spises så mye sjokolade i ukedagene. Men nå er det en gang sånn, at når jeg føler jeg trenger det, så er det greit å ha litt på lur.  Blir mer mørk 70 % sjokolade da.

Uansett er det kjempegodt å være i gang litt igjen, og det beste av alt er jo at det kan være mulighet for å få fast etterhvert. Som sjefen sa, så skjer det ting hele tida, og noen kommer, og noen går. ISS er jo et stort firma, og de jeg har jobbet med i dag var kjempekoselige damer.

Så ja, til tross for at jeg er sliten nå, så gleder jeg meg til i morra. 😀

Trives jo best med å jobbe, en vanlig hverdag.  Også skal jeg nok få trena litt innimellom også, men…ikke i dag. Nei, i dag skal jeg ikke gjøre noenting…joda, henge opp litt klær, men det er jo ikke slitsomt akkurat. 

Håper mandagen din har vært fin, nå er vi i gang med en helt full og vanlig uke igjen, og det er bra. Blir jo helt surrete av alle disse helligdagene. 😉

God mandagskveld!

Utsikten fra bussen da vi startet på turen hjem 

 

 

 

#arbeid #arbeidstrening #jobb #hverdagen #sliten #glad 

18 kommentarer

Siste innlegg