En mindre rolig kveld i går, og litt av hvert i dag

Det ble ikke rolig så veldig lenge. Du kunne jo lese her at jeg koste meg ute i sola i går, og sønnen min lagde middag. Dvs, han bestilte mat, sushi m.m.

 

Utpå kvelden måtte jeg en tur på butikken, og da oppdaget jeg at lommebokveska mi var borte. Jeg begynte å lete, men fant den ikke noe sted. Ringte butikker jeg hadde vært innom både fredag og lørdag, og til slutt dro jeg ned til Coop Extra der jeg var innom lørdag. Men nei, ingen hadde sett den, men jeg fikk handla fordi jeg har coopay på tlf.

 

Jeg lette videre, i bilen, under setene, bak inni, under osv.  I huset lette jeg overalt på rommet, i stua, under sofaene, i kjøleskapet m.m.  Gutta hjalp meg også å lete, og det skulle ikke være mulig å overse den, for den er stor nok.

Heldigvis fikk jeg sove til slutt, men mye våken i natt. Og midt på nattan slo det meg…søpla, har jeg kastet den?  Klarte å sovne igjen, og utpå formiddagen, etter å ha ringt enda en butikk, og politiet som anbefalte meg å sperre kortene.  Ville ikke gjøre det, for jeg så jo at ingen hadde brukt kortene, og ikke ringt meg heller. Førerkortet ligger jo også der..  Så kom jeg plutselig på søpla igjen.

Skyndte meg ut, og hva tror du jeg fant?

Denne 🙂  Den lå nederst, under en av de grønne posene, og hanken stakk litt opp.  Da kom jeg på, at når jeg skulle hente Malin lørdagskveld, tok jeg med og kastet søpla når jeg gikk til bilen. Da har jeg hatt denne i samme hånda, for jeg låste jo døra, og lukket opp lokket. Da måtte jeg ha en hånd fri..

Sånn ser ei letta og glad dame ut, trøtt og bustete, men veldig blid 😉

Måtte ut og handle i dag likevel, for jeg manglet noe til middagen jeg skulle lage senere.  Salt torsk med godt tilbehør..måtte jo ha salt for å få saltet torsken..

 

Så kjøpte jeg meg Repsils for den vonde halsen på Rema, og når jeg kom hjem skulle jeg lukke den opp, og fant dette:

Det har jeg aldri opplevd før, en eske som er åpnet og halvtom nesten..

Vel, jeg skulle hente Malin og Andreas for en tur på Burger King senere, så da tok vi turen innom Rema igjen også.  Kom til kassa og viste den fram, og han fikk store øyne han som satt der, og sier:

“Den ser jo ut som…det der må være min som jeg åpnet forrige uke på jobb”  Så vi konkluderte med at noen har ryddet og satt på plass esken, trodde sikkert den skulle ryddes på plass. 😀

 

Han ble litt flau, men beklaget og jeg fikk en ny, hel eske med meg hjem. Vi fikk jo en god latter både han, kunden ved siden av meg og jeg 😄

 

Det var koselig å være sammen med barnebarna mine i dag, og de ble med hjem etterpå for de skulle være med onkel Sven og Billy på båttur.

 

Først spiste vi middag, så dro hele gjengen, og jeg ble igjen alene.  Da var jeg snar til å rydde etter middagen, og fant senga en stund.  Var sliten og trøtt, så det var godt.

Ellers har jeg sitti her med pc’n og ikke gjort noe fornuftig. Ikke lest så mange blogger, men får stikke innom dere igjen snart.

12 kommentarer
    1. Phu! Det var godt å høre at du fant lommeboken igjen 😊Føler akkurat på fortvilelsen og stresset du hadde.

      Kjempefine bilder, og nydelig bilde av deg 🥰

      Riktig god bedring med halsen din ❤️

      Ønsker deg en superfin tirsdagskveld ❤️😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Takk skal du ha. Ja, det blir litt sånn stressfølelse når lommeboka er borte. Men jeg kjente litt på meg at det nok var jeg som hadde forlagt den et lurt sted, 😉 Kan diskuteres om det var lurt sted, men heldigvis lå den der 😀
        God tirsdagskveld til deg også, og fortsatt god bedring! <3

      1. Ja, du kan tro jeg ble letta når jeg så at hanken stakk opp under den ene posen. Da var det bare å ta den inn og vaske den litt, lukta ikke godt 😉 Men fint jeg ikke sperret korta..så mye styr etterpå. 🙂

    2. Herligheten, det å miste pengebok er ikke trivelig. Så godt du fant den. Dette lager mye stress, men bra du hadde såpass med is i magen at du ikke stengte korta. Hadde en opplevelse av korta som forsvant for en tid tilbake, fikk det tilbake noen måneder etter, da snøen forsvant 🙂
      Og så den pakken med pastiller, ha, ha, skjønner godt det ble latter og en småflau kassamann av slikt 😀
      Klem <3

      1. Ikke noe trivelig, men hadde på følelsen av at jeg hadde “,forlagt ” den, om enn ikke akkurat kasta den da 😁
        Fint det ble litt latter på butikken ja, like greit å le av det etterpå 😉😄 God klem ❤️

      1. 😉 Ja,det meste har ofte en logisk forklaring, og innimellom er jeg god til å forlegge ting..men denne var litt stor å forlegge syntes jeg 😀 God klem tilbake <3

    3. Ohlala jeg hadde aldri fått sovet DEN natta !!!! Og så bra at du tenkte deg frem i alle kanter og kom frem til at også søpla måtte sjekkes… Jeg hadde sjekket den midt på natta jeg hihihihi Godt den ikke var stjålet!!!

      Han i kassa fikk seg nok en latter også – og flau ja… hihihi

      Lag deg en fin torsdag!

      1. Takk for det Mette 🙂
        Ja, han fikk seg en god latter, og var veldig flau 😀
        Jeg har lært meg til å rekonstruere så godt det er mulig, og det var eneste muligheten som sto igjen. Var litt vanskelig å ikke gå og sjekke den på nattan ja, men var rolig nok til å la det være 😉
        God torsdag! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg