Egg

Hender det at du koker egg, og ikke får de så løskokte eller hardkokte som du ønsker?

Det blir akkurat for lite,  eller for mye.

Da er det lurt å bruke denne tidtakeren her.

Ikke sponset reklame,  bare synes den er veldig kjekk å bruke. Og den gir perfekt kokte egg.

20190330_121158

Som du ser er den helt rød. Men under koking blir den svart, og du kan følge med på de forskjellige merkene med soft-medium-hard.

Bare se her

Det gir ingen lyd, så du må følge med og se, men det går jo fint når du allikevel holder på med å dekke bord etc på kjøkkenet.

Tidligere hadde vi et egg som spilte musikk, men med mange gangers bruk ble det til slutt litt rar musikk. Men den spilte “killing me softly” når det var løskokt, og til slutt “final countdown”  når det var hardkokt.  Husker ikke den midterste melodien.

Slik ser det ut..

20190514_075544

Har du et slikt egg?

Ellers fungerer den gamle metoden godt også,  med tidsur. 😉

 

#egg #kokeegg #tidsmåler

10 kommentarer
    1. Jeg har sett de røde stenene i butikken, men har ikke en sånn selv. Jeg har en eggekoker jeg, som jeg fikk til bursdagen min for et par år siden. Der fyller jeg på vann fra et målebeger, i henhold hvor mange egg jeg koker og hvor lenge de skal koke. Blir perfekt hver gang 😊

    2. Smart! Det er viktig at eggene er akkurat passe kokt. Jeg liker at plommen er LITT mjuk og hviten helt stiv! Så innlegget ditt om huset som skulle stives. Har ikke sett et strikket hus før!

      1. Helt enig med deg når det gjelder hvordan egget skal være. 😉 🥚 Eggehviten kan ikke være løs, da orker jeg ikke spise det.
        Har ikke sett strikket hus før jeg heller, bare hekla. Blir spennende å se om det vil gå greit å stive det. Er jo helt annen garntype. Snart ferdig å montere det..🙂

    3. Så artig! 🙂 Dette hadde jeg ikke hørt om før! Morsomt med det som spilte ulike melodier til lett, medium og hard. Jeg måtte smile litt ved tanken. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg