Det gjorde godt 🥰

Etter at jeg skrev forrige innlegg, fikk jeg mange koselige meldinger fra Kari.

Hun er så snill, og omtenksom, og det var veldig koselig å “snakke” litt med henne igjen. Vi gjør jo det innimellom, og det er alltid koselig 🥰

Hun hadde lest innlegget mitt, og hadde gode ting å komme med…som alltid ❤️

Jeg holdt på å lage middag samtidig, og i dag ble det ovnstekt kveite.

Det ble så godt, at det fristet til gjentakelse om ikke altfor lenge.

En veldig fin måte å steke kveita på når vi ikke har lyst på stekelukta i huset lenge etter middagen, og ikke har lyst på kokt kveite.

Da har jeg litt smør i bunnen på forma, deler gulrot, løk, paprika og purreløk, og legger det i forma. Krydrer grønnsakene med aromat og pepper, har litt smør i biter oppå, før jeg krydrer kveita og legger den oppå grønnsakene.

Legger resten av purreløken oppå fisken, og litt vann til slutt.

Dette får stå i ovnen på 200 ° i 20-30 minutter. Sjekker fisken innimellom, og jeg satte det inn før ovnen var helt varm.

Etter middagen gikk Olav og jeg en liten tur for å nyte resten av solstrålene før det skyet til igjen.

Jeg orket egentlig ikke, men når jeg først kom ut,  så gjorde det godt.

Går fint å gå en sakte, og rolig tur. 😀

Vi gikk oppom huset til søstra til Olav for å se hvordan det var der med snøen..

Joda, det var nok der også…så det ble ikke sjekket varmen inne i dag. Må ha truger da 🤣

Etter dette har jeg vært sofasliter, og det blir ikke mer gjort i dag.

Det ble kinderegg…3 ting som gjorde godt i ettermiddag; Kari, kveite og sol og frisk luft 😀

Kunne nyte denne solnedgangen før snøen laver ned igjen nå ☺️

18 kommentarer

Siste innlegg