Rolig søndag med tv og strikking liksom 😳

Vel, det ble ikke så mye av det, for å si det sånn.

Olav skulle bare fjerne det verste på søndag, men traktorene kom og måkte veien utenfor flere ganger,  og det ble høyere, og høyere brøytekant, så han måtte hjelpe naboene med å fjerne snø, i tillegg til hos oss etterpå.

Han holdt på over 3 timer i ett..

Det ble heldigvis opphold og sol resten av dagen, så da ble det ihvertfall ikke mer foreløpig 😄

Jeg gikk en liten tur opp bakken til Heidi, og de hadde mye snø de også 😂

Olav freste bort snøen for naboene også, så de skulle komme seg ut, og hjem etterhvert.

Med all denne snømåkinga er det ikke mye annet vi rekker, og orker.

Olav startet 08:30 på mandagen, og holdt på i 3 timer igjen. Det hadde kommet noen cm i løpet av natten..

Jeg våknet ikke før han gikk  ut, så jeg tok meg frokost først, for så å hjelpe han litt. Det var dagen for postlevering, så vi måtte fjerne snøen til postkassene også. Det var litt kan du si…

Tror du vi fikk post da?  Nei, ingen som fikk post denne dagen, så da kunne vi like godt latt være 😉  Nei, det måtte bort uansett da…  🙂

Er du lei snøbildene mine, sier du?  Ja, det er jeg også 😉

Vi vil ha vår, bare veier, og ikke noe snø..

Skal kløve ved vi..ikke måke snø. Veden ligger godt gjemt en stund til…. Mars mnd er nå bare sånn, og i år har vi virkelig fått snø så det holder.  Burde hatt et fryselager å legge den på til snøfattige vintre 😀

Fant et hjerte på snei også 🙂

Utsikten mens jeg strøk klær i dag

Jeg har brukt altfor mye energi på snømåking de siste dagene, og kroppen er ikke i form til å gjøre så mye annet. Jeg lager mat da..og holder huset i orden. Men ellers er jeg litt lei meg, for jeg vil så mye mer..

Og jeg vil ikke grue meg for å dra til Halden i april, eller at det blir påske og mye folk…

Neida, vi skal ikke ha mye folk her. Det blir vel besøk av ungene til Olav og barnebarna, men det er ikke som før. Ikke orker jeg å bake stort og ikke orker jeg mye selskap.

Så selv om jeg har blokket ut blodårer, så er jeg ikke som før.  Må vel bare innse at jeg har ME da, eller noe …skylder ikke på at jeg er blitt gammel, for hun på over 70 tvers over sundet er sprek som bare det, og går på ski og turer, så noe annet er det, og noe som ikke er som det skal.

Det eneste jeg har lyst til om dagen, er å få være alene…helt alene, få puste, hvile og ikke måtte noe.

Men hadde jeg ikke hatt Olav, så hadde jeg snødd inne, så jammen er jeg glad han er her 😀 Han har jobba som en helt🥰

 

Nå trenger du ikke synes synd på meg eller noe, for jeg har det fint. Er ikke lei meg sånn hele tida, bare noen sekunder innimellom, men da finner jeg på noe annet å tenke på. 🙂

 

Det er mer sånn at jeg må få unna alle ting jeg holder på med…som lysbildene jeg sorterer feks. Det er fortsatt noen igjen selv om jeg har tatt litt nesten hver dag. De skal være ferdig sortert før påske ihvertfall, og det klarer jeg..litt om gangen.

Må også begynne med album til de 3 konfirmantene vi har neste år, og det er greit å få det unna, for jammen meg går månedene fort. 🙂

 

Også snakket Olav i dag om at vi må få til å dra på ferie i år, og hadde sjekket hotell i Sarpsborg.  NEI!  Ikke i Østfold!  Det er nemlig ikke ferie for meg, da føler jeg at jeg må/vil besøke familien.

Og det er koselig det, men det er ikke ferie…så vi må finne oss et helt annet sted enn der vi har familie. Vi trenger virkelig å komme oss litt bort bare vi to. Vi har ikke vært på skikkelig aleneferie på mange år.

 

Vi må helst ha en hytte hvor vi kan lage maten selv, og ha nogenlunde de samme rutinene vi har her hjemme. Jeg er lei hotell…. og mat som må kjøpes ute på restaurant.,

Vi merker begge to hvor lite som skal til av “urutiner” for at kroppene våre sliter. Lite søvn og feil, eller sen spising, det går ikke lenger. Ødelegger flere dager, så det skal mye til for at vi spiser sene middager nå. Det er ikke verdt det!

 

Vi har alltid trengt faste måltider og ikke sene, men tålte det bedre før tross alt. Rart å merke nå hvor mye det gjør på nattesøvn og energien på dagtid med feil mat.  At jeg har lite energi nå, er også at jeg igjen er litt forkjøla, eller PEM pga mye høy puls pga snømåkinga.

Sånn, da har jeg fått klaget litt, og forklart litt hvorfor jeg er lite engasjert på blogg for tida. Blir nok ikke så mye fremover heller. Om jeg legger ut et innlegg selv, så er det ikke sikkert jeg orker å lese blogger eller kommentere.

Til slutt vil jeg minne deg om bloggtreffet i juni. Stikk inn til Kari og les! 🙂

 

Fikk du ikke med deg ørnebesøket i går, kan du lese HER

 

Med bilder av spurvehauken og hakkespetten ønsker jeg deg en god tirsdag!  (Litt dårlige bilder av spurvehauken.. det går mange timer før småfuglene kommer tilbake når den har vært her)

Utenfor kjøkkenvinduet

 

8 kommentarer
    1. Det er helt greit med noen nedturer innimellom, og snølass etter snølass gjør ikke ting bedre. Håper du finner ut at du har mye å se frem til og glede deg til i alle fall 🙂 Som blogg-treffet for eksempel 🤗 Og ellers skal jeg sende deg et forslag på Messenger!

      1. Tusen takk! 🙂 Ja, noen nedturer må en regne med . Jeg har ikke det så ofte heldigvis 😉 Klart jeg har mye å se fram til, det er bare det at jeg trenger ikke noe å se fram til egentlig, for jeg har det best uten det..hehe…litt rar sånn jeg sjø 😉

    2. du verden ,tror jammen det er hakke mer snø hos dere enn hos oss ,nå håper jeg vi begge har fått nok for i år .
      Fin trim ,men nå kan vi trene med ved og gressklipping :=)
      Jeg kjenner også på att ferie er noe jeg vil att jeg og mannen skal ha sammen og ikke bare besøke familie,da er det godt med bobil ,trenger ikke planlegge så mye da.
      Det koster litt å leige en bobil ,men det er mulig å forhøre seg om dere har råda ,da er dere iallefall helt frie til å reise der dere vil

      1. Tusen takk for tips.😊
        Ja, bobil er veldig fint, og tro meg, vi har sjekket det hvert år, men vi synes det blir for dyrt, så hittil har vi droppet det.
        Vi finner nok på noe. Det verste synes jeg er at jeg ikke orker å dra så langt, eller finne på så mye. Men det er verre for Olav enn for meg, for han har større behov for å komme bort.
        Han ser jo hele tiden noe som bær, og må gjøres, og da er det ikke lett å legge bort tankene på det 🙂
        Håper på snart vår, og en fin sommer. Jeg er nok vinterlei 😄

    3. Du verden så mye snø, skjønner at dere blir slitne, ja og alt det andre og tanker og alt.
      Det blir sånn innimellom.
      Rutiner må jeg ha også. Hvis ikke går det i ball.
      Deres får google og finne en hytte på et koselig sted og leie der noen uker…
      Hva med Lillehammer, husker mamma og pappa likte seg godt der. De leide.
      Gode klemmer kommer….🥰

      1. Tusen takk for det, og for tips.
        Vi sjekker hytter rundt omkring, men det er jo så dyrt det også.
        Vi får se etterhvert ☺️
        Rutiner er viktig, og da har vi det best 🥰

    4. Så mye snø, men jeg elsssssskkkker bildene dine. De minner meg om min barndom med masse snø, skiturer og aking. Pluss den herlige følelsen av vår, når snøen var frosset på natten og vi kunne gå hvor vi ville. Sola som varmet i solveggen og vi satt der med fin musikk og slikket sol en liten stund. Søleveier med paradis, snømenn og snøhytter og aking på saltpettersekker! Ja, jeg kunne vel ramse opp i det uendelige, så bildene dine gleder meg!!! Husker vi hadde så mye snø at vi gikk rett opp på låvetaket! Nei, vi fikk ikke lov til det, men gjorde det likevel i smug. Sukk for fine minner. Her er snøen nesten vekk den, men det er fint det også. Snøklokker og krokus er vakkert. Men jeg liker ikke at du ikke er i form. Håper vårsola vil gjøre deg godt. Diger klem fra meg.

      1. Å, så koselig kommentar! 🥰
        Jeg husker også mye artig med snø fra tiden i Nord-Norge.
        Vi lagde snøhuler, gikk på ski, og akte. Mye moro mer snø, og det har jeg jo enda 😊
        Formen blir forhåpentligvis bedre når forkjølelsen gir seg igjen.
        God klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg