Brillefin

Da har jeg endelig fått brillene.  🙂

Litt uvant enda, for øynene må jo venne seg til riktig styrke .

Det var ikke bare enkelt å finne innfatning som jeg synes passet meg, det blir for mye å velge i. 🙄😁

Men jeg fant ut av det til slutt med god hjelp av de som jobbet der.

Du kan se selv 🙂 Fant jeg noen som kledde meg? 🤔🙄😉

Progressive briller

20190404_091100

Progressive solbriller

20190404_091210

Terminalbriller

20190404_091122

Lesebriller  (Så visst ikke helt klart i dem 🙄😀)

20190404_091236

Hvorfor 4 briller spør du kanskje? Fordi det var 2 for 1, og da var det veldig greit å passe på.  Så nå skal behovet mitt være dekket, og jeg har en hel pose med ‘nille lesebriller som jeg ikke trenger lenger.  😉

Selv om jeg trenger litt tid til at øynene skal venne seg til dette, så merker jeg allerede at det er godt. Ser klarere på livet liksom 😀

Det eneste jeg ikke kan gjøre er å ha på brillene når jeg gjør rent. Herlighet, jeg så jo alt støvet da jo 😉

Nå regner jeg med at hodepinen forsvinner etterhvert bare øya får vent seg til riktig styrke.  Så blir nok hverdagen mye bedre. 😀

God fredag!

 

 

#briller #brillefin #progressive #solbriller #lesebriller

14 kommentarer
    1. Så kjempenydelig du er med briller, og du kledde brillene kjempegodt 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. Du kler jammen briller veldig godt 🙂
      Jeg burde absolutt selv hatt en tur til optiker, men det drøyer…eller jeg drøyer. Det nederlaget med briller er vanskelig. For 22 år siden opererte jeg synet, og det var en lettelse å slippe briller. Men det varer jo ofte ikke evig, så nå er jeg i gang med nillebriller, både minus og pluss. Vi får se hvor lenge jeg orker det 🙂
      Du ble fin i alle fall 🙂
      God helg ♥

      1. Tusen takk for det. Koselig tilbakemelding 🙂 Jeg kjenner det hjelper veldig å få riktig styrke. Har skjeve hornhinner, så da er det viktig å få gode og riktige briller. 😉 God helg! Klem ❤

    3. synes du kledde alle parene ,ja nå skal du være sikret en klar hverdag :=) etter att jeg fikk progresive briller har jeg blitt helt avhengig,nå ser jeg virkelig ikke klart uten brillene på :=)

    4. Du er kjempefin med alle brillene dine 😊 Det er ikke lett å finne briller som passer, noe jeg slet med sist når jeg byttet. Jeg fikk også 2 for prisen av 1, så jeg har et par terminalbriller og et par jeg bruker ellers med lesefelt. Det siste hadde jeg ikke prøvd før, og det var veldig uvant 😊 Lykke til med de nye brillene.

    5. Så gøy at du har valgt så ulike briller, du var kjempefin med alle! Håper du blir fornøyd og at det hjelper på hodepine. Det tar litt tid å venne seg til progressive briller, men etterpå er det utrolig bra. Og støvet…det får du bare overse av og til. “Det er bedre med litt støv i krokene enn et rent helvete” vet du 🙂

      1. Det er sant 😀 Tusen takk for det. Ja, når jeg først skulle ha 4 briller må de være såpass ulike at jeg vet hva som er hva. 😉 Også er det jo artig med litt forskjellig 🙂 God lørdag! Klem ❤

    6. Aha,, madammen går å venter på å få beskjed om når de nye brillene er ferdige. 😀 Jeg holder meg ennå til det du kaller for nille-briller 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg