Brillefin etter Orkangertur

For et par uker siden dro vi til Orkanger for å ta synstest, og finne ut om vi trenger nye briller, og det gjorde vi jo.

Olav trengte bare lesebriller, jeg trengte både det ene og det andre.

Måtte ha progressive, både vanlige, og solbriller. Så trenger jeg databriller og lesebriller.

Jeg kan jo lese med de progressive,  men lesebriller var gratis, og ved kjøp av progressive, fikk jeg progressive solbriller gratis også.

Og databrillene til halv pris, så da ble sluttsummen ikke så gæli likevel.

Jeg velger ikke de dyreste innfatningene heller. For meg er det viktigste at jeg liker dem, og at de er gode å ha på.

Lørdag fikk jeg melding om at brillene var ferdige, så i dag tok vi turen til Orkanger igjen. Men først klippet vi litt plen og vasket bil.

Nå må jeg bare venne meg til de nye brillene. Går jo som regel en til to uker før øynene har tilpasset seg de nye, så litt hodepine må jeg nok regne med.

Men etterpå blir jo alt mye bedre igjen tenker jeg.

Hva syns du?

Har jeg valgt rett 😉😄

Daglige briller. De er litt større enn de gamle, og det er veldig behagelig. Jeg liker at de jeg bruker mest, er lyse og lette, så de er ganske like de gamle egentlig.

Databriller. Blå

Solbriller. Bare de som er litt større, og litt mer fancy. Ellers liker jeg det enkelt

Lesebriller. De er grønne

På vei hjem fra Orkanger mørknet det til, og vel hjemme begynte tordenen og rulle. Men det gikk fort over.

Er jo stilig da 😀

Vi kjøtteter oss jordbær fra Lensvika på vei hjem 🙂

12 kommentarer

Siste innlegg