Bonusdag

Kan jeg kalle det bonusdag da?  Ja, i dag føler jeg det som jeg har fått en bonusdag, for jeg skulle jo i utgangspunktet jobbe i dag og i morra også, men etter samtale med lege, og min kontaktperson ved Nav, så skal jeg jo nå bare jobbe 60 % en stund, og da var det bare å begynne med det med en gang.

Timeplanen min henger på tavla på jobben, og siden det står 100 % der, var min første tanke at jeg skulle jobbe det denne uka, og så begynne med 60% fra neste uke.  Jeg er veldig sånn laga at jeg må fullføre det som står på planen. 😁

Det forsto hun fra Nav, og sa at jeg måtte glemme å være så flink. Fjerne slike tanker fra hodet, og begynne fra denne uka. Godt å få slik støtte, for jeg føler jo med en gang at jeg svikter kollegaene mine, men egentlig så er jo det bare tull, for jeg er på arbeidstrening, og da jobber jeg i utgangspunktet “oppå” de andre.  Ikke min skyld at det er ferietid, og de er færre på jobb. Ikke sant?  (Prøver ihvertfall å overbevise meg selv om det.)🙄🙂

Hadde det ikke vært for at jeg er på arbeidstrening, så hadde de jo vært en mindre også de andre 3 dagene.  Damene på jobb forteller meg jo også dette, de er bare helt enestående mot meg, så det er bare oppi hodet mitt at det er slike tanker.

Derfor, i dag er en bonusdag!😀

Først så slappet jeg av helt til kl 7  i senga før jeg spiste havregrøten, deretter ble det lett trening her hjemme.  Så tenkte jeg at siden jeg er hjemme, må jeg jo gjøre litt husarbeid m.m.  Men er veldig sliten, så jeg var flink og lot det være 😁

I stedet har jeg tatt meg en laaaang og god dusj, prøvd å tømme hodet, (harddisken er så innmari full), klarte det ikke helt, men sånn bittelitt 😀

Nå koser jeg meg med litt blogging og å lese andres blogger, før jeg skal spise lunsj.  Deretter er det tid for noen ærend før jeg skal til øre/nese/halslegen.

Så dagen går fort uansett den. 🙂

Ute er det grått, og det har regnet i hele dag, så du skal få en liten sang om sommer og regnvær.  😀

Sommer og regnvær med Dizzie Tunes

 

Etter regn kommer sol, så jeg velger å avslutte med dette bilde fra arkivet mitt i juni og diktet Å være sterk.

20190616_102516
Å være sterk er ikke å løpe raskest å hoppe lengst eller løfte tyngst. Å være sterk er ikke alltid å vinne alltid å ha rett eller alltid å vite best. Å være sterk er å se lyset når det er som mørkest slåss for noe man tror på selv om man ikke har flere krefter igjen se sannheten i øynene selv om den er hard…..

Dikter ukjent

#ego #bonusdag #jobb #sliten #regnvær #hverdagen #livet #nav #dikt #åværesterk

12 kommentarer
    1. Jeg har ENDELIG begynt å lære meg til å være ego. Så nå går det meste i mitt tempo. Og det er såå godt😊
      Jeg håper du også klarer det etterhvert. Du vil få det så mye bedre, bare du klarer å krysse den vanskelige grensa.
      Ønsker deg masse god bedring og fine dager fremover🥀🌻🌺

      1. Tusen takk for det. Jeg øver meg litt nesten hver dag, så du skal se jeg blir en stor ego til slutt 😁🙂 Ønsker deg også dine dager og god sommer. 🙂

    2. Hei!
      Så herlig med bonus-dag der du kan prioritere DEG <3 Og dette med å få dårlig samvittighet vet jo vi damer alt om……….. Veldig greit at dine kollegaer spesifiserer at du er opp på de andre liksom så de ikke er totalt avhengig av at DU er der. I og med du er på arbeidstrening. For slik er det ikke over alt skal jeg bare si deg…………

      Ønsker deg gode dager fremover og så er det slik at du må passe på deg selv 🙂 klem

      1. Tusen takk for gode ord. Ja, de er flinke til å både inkludere meg og samtidig være klare på at jeg “trener” . Gjorde godt med denne dagen med avslapning. 🙂❤

    3. Du gjør lurt i å høre på dem. Skjønner godt dette med dårlig samvittigheten din, for den har de aller fleste i en slik situasjon.

      Jeg hadde også den før jeg kom over på AAP mot kollegaene mine. Hadde dårlig samvittighet bare jeg gikk på butikken, og var redd for om noen kom til å se meg.

      Til slutt sa fastlegen min at jeg måtte begynne å tenke på meg selv, og ikke ha dårlig samvittigheten. Når helsen ikke tillater 100% fulljobb så er helsen det viktigste.

      Kjempegodt med en bonusdag for deg <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg