Blåmandag

Mandagmorrablues?

Endelig mandag er det noe som heter, men i dag er det mer blåmandag for meg. Våknet veldig tung til sinns i dag, etter en litt urolig og dårlig natt. Ekkel drøm, og når man våkner midt i drømmen, så forblir den ekle følelsen der. Makan til tull!

Jeg som hadde det så fint noen dager nå, følte alt helt greit, og var nesten glad, også våkner jeg til nye uke sånn! Det kommer nok litt av ting som skjer, ting jeg tenker, sier, og som kommer på. Men allikevel trenger jeg vel ikke gå ned i kjelleren?

Kom meg allikevel opp kl 7, spiste havregrøten, sorterte bilder, og gikk så og trena. Ikke den store treningslysta, men kom da igjennom programmet. Nå har jeg spist lunsj, og skal til med album med bilder fra mammas selskap i forbindelse med 80 års dagen. 

Ettersom hun ikke husker så mye av dagen sin, så tenkte vi det var greit å gi henne et album som viser at hun var der, og at det ser ut til at hun har det koselig tross alt. Du  kan lese mer om det her.

 

Nå har jeg tenkt å “snu hodet”, altså innsiden, sette på radioen, og lage albumet. Rett og slett kose meg, sånn er det med den saken! 😀

Ute snør det litt i dag, og jeg var flink og gikk med piggsko! 😀 Tør ikke annet, for jeg har ikke tenkt å falle en gang til. Nå holder det med vondt her og der! 😉

 

#tungsinn #mandag #blåmandag #hverdagen #snø #trene #familie

16 kommentarer
    1. Håper dagen din ble bedre etter hvert <3 🙂
      Ekkelt å våkne fra en drøm på den måten du gjorde det, for drømmen blir så virkelig!
      Kjempeflink du er som gikk og trente da.
      Smart med album i gave da, og det er jo en perfekt julegave 🙂
      Min mor bor på omsorgsbolig, og hun har en demenssykdom som kalles Body Levy demens. Den rammer parkinsonområdet i hjernen. Slike demenspasienter blir fysisk dårlig i kroppen, de glemmer klokkeslett, uke, måned, de får mye angst, innvendig uro og ikke minst hallusinasjoner. De kommer sjelden så langt at de glemmer familie, men de glemmer mye fra fortiden. Derfor holder jeg på å lage et album til min mor med bilder fra hele hennes liv som pleierne kan sette seg ned for å se i sammen henne. Min mor laget dette albumet da min far var på sykehjem. Pleierne skrøt av albumet, for de kunne ha noe å forholde seg til. Nå gjør jeg om det og lager det til min mor med hennes historie.
      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

      1. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk! Ja, jeg har også lagd et slik album til mora mi. Hun fikk det i bursdagsgave. Der står navn og fødselsdato på alle barn, barnebarn, oldebarn. Hun har begynt å glemme litt hvem som er barna til hvem etc. så det er et veldig fint hjelpemiddel. Også har jeg lagd et lite album med bilder av alle som hun kan ha med i håndveska. Det var hun veldig glad for når hun nå var på sykehjemmet på rehab. Mamma har ikke fått noen diagnose, men det er ganske tydelig en eller annen form for demens. Lei sykdom uansett hvilket slag det er. Godt vi kan gjøre litt for å hjelpe til. Sendte nettopp albumet til fremkalling nå, det jeg lagde i dag. Ble et koselig minnealbum fra dagen hennes. Jeg har det bedre nå, men hjelper nok enda mer å sove godt til nattan 😉 Ønsker deg en fin kveld, og en god uke! <3

    2. da håper jeg att dagen din ble bedre etterhvert,ikke noe kjekt å starte dagen litt tung til sins ,og mest av alt håper jeg du får en god og rolig nett så du kan våkne lett og glad i morgen :=)

    3. Håper dagen ble bedre etterhvert. Noen dager er bare sånn, og det er no’ skikkelig dritt! Men bare du holder deg unna den kjellertrappa, så går det jo ganske fort over igjen også. Heldigvis.

      1. Marit: Ja, jeg gikk heldigvis ikke helt ned i kjelleren. Klarte å dra meg opp etter jakkekragen 😉 Så dagen ble bedre, og nå kjenner jeg at roen har kommet litt tilbake i kroppen. 😉 Ønsker deg en fin kveld! <3

    4. Nå måtte jeg inn å lese om ulykken. Stakkars mammaen din da. Da kan det jammen være fint med et album med minner. Håper humøret ditt er på vei opp igjen i dag. Ha en finfin kveld 🙂

      1. natheless: Tusen takk for det. Ja, i dag har humøret vært bra. Godt å klare å vaske litt 😉
        Mamma har kommet hjem, men må ha mye hjelp.
        Ha en fin kveld du også! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg