Barnetvnostalgi

I går svitsjet Olav over på en kanal som viste Pippi Langstrømpe. 

 

Det ble igjen nostalgifølelse for meg. Husker så godt når vi sprang til naboen for å se Pippi Langstrømpe. Vi hadde nemlig ikke tv den gangen.

 

 

Og her er Herr Nilsson  🙂

 

Og det var jo så artig å se på, og ikke minst juleepisoden med Pippi som baker pepperkaker på gulvet, og når hun roper GOD JUL til alle ungene som hadde fått pakker.

 

Og til slutt; God jul lilla mamma! <3

Da er julestemningen der med en gang 🙂

 

Koselige minner, og barnebarna har også fått med seg dette. Ihvertfall Caisa som var en del hos oss når hun var lita, og vi måtte alltid sed Pippi og juleepisoden. Så når Caisa og jeg bakte pepperkaker, satt hun plutselig på gulvet og kjevlet deigen. Hehe…da måtte bestemor si, at Pippi gjør sånt, men vi bruker bordet vi 😉

Koselige minner både fra egen barndom, og barnebarna. 

I dag har jeg bare farta litt da jeg måtte avgårde med bilen til toyota, og på impuls stakk jeg innom en tidligere kollega på stedet hun jobber nå. Hun hadde tid til en prat og vi tok kakao og juice. Koselig å treffe henne igjen. 🙂

Når jeg da har brukt noen timer ute på formiddagen, ble det ikke noe av den rengjøringa jeg hadde tenkt å gjøre. Får jo ikke lyst til det når jeg kommer hjem. Så nå er det pc, album og litt blogging før jeg skal lage middag. Kosedag med andre ord. 😉

 

Håper du også koser deg. God klem fra meg til deg <3

 

#pippi #pippilangstrømpe #barndom #minner #nostalgi #barnebarn #kaffedate #kollega

16 kommentarer
    1. Jeg eeeeelska Pippi som barn ! Så koselig med et kollega-treff i førjulstida da 🙂 Å du er fortsatt på den “gamle”bloggen ser det ut til..enklere å kommentere her..trenger ikke fylle ut så mye 🙂 Klem <3

      1. annebe.blogg.no: Vi er nok mange som elska Pippi 🙂 Ja, jeg merker at det er enklere her. På den nye må jeg fylle inn navn m.m. hver gang. Også er jeg ikke en robot 😀 Klem til deg <3

    2. Jeg elsker Pippi. stig Larsson skrev Lisbeth Salander i Milleniumtriologien basert på en vokse Pippi.
      Koselig å se på henne tenker jeg

      1. deveny: Ja, alltid koselig å se Pippi, men ble med en liten titt. Får heller spørre om barnebarna har lyst til å se Pippi neste gang de kommer 😉
        Har lest bøkene til Stig Larsson, men visste ikke at han baserte det på Pippi 🙂

      1. NorskeTankeriDanmark: De har vel for mye å velge i nå i forhold til oss 😉 Sånn er det bare. Men vi har koselige minner med Pippi, og de vil ha andre koselige minner <3

    3. Pippi Langstrømpe er skikkelig gode barndomsminner – og spesielt den juleepisoden 🙂 Jeg har hørt at mange av de svenske seriene vi så på barne-tv som barn nå er dubbet til norsk. Dagens barn må da forstå svensk de også! Det er vel ikke så vanskelig.

    4. Gode minner ja..pippi….OG høres mye lurere ut å besøke noen og ha en koselig dag..fremfor å gjøre rent..DET går ikke fra deg…..ha en god kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg