Bacalao

Veldig godt med bacalao, men når lukta sitter igjen hele natta og når man står opp.  Da er det ikke så godt ;(

Rart hvordan det setter seg i klærne.

Som når man sitter på bussen og synes det lukter så veldig mat, magene til de rundt deg begynner å rumle og du innser at det er jakka di som lukter sånn. Huffamegen!

Jaja, her hjemme var det bare å sette opp alle vinduer og verandadør, og sette i gang med rengjøring.  Bare blogge litt først 😉

Hva med deg, liker du bacalao?

 

Illustrasjonsfoto lånt fra nett

 

#bacalao #mat #matlukt #hverdagen 

 

18 kommentarer
    1. Ja noe mat setter seg skikkelig i klærne…Det hjelper med en god vifte…men det har ikke vi her…så ja..lukter ofte mat syns jeg også…Bacalao er ikke noe jeg har spist mye…så kan ikke si om jeg liker det…Ha en god dag!

      1. Toini: Takk. Ha en fin dag du også 🙂 Vi har god vifte vi, men allikevel lukta det. Tenkte ikke på å lukke døra til gangen som jeg pleier å gjøre når jeg steker mat. Dette skulle jo være varmes 😉

    2. jeg liker bacalao men jeg liker best den kvite varianten :=) får du lukt som setter seg kan du ha litt edikk i litt vann og sett det i rommet,det renser luften så du blir kvitt matlukta,du kan bruke eterisk olje også med sitruslukt

    3. Jeg elsker den RØDE Bacalaoen :_D MMMMMM Den hvite er eg ikke SÅ glad i 🙂
      Jeg har ikke tenkt på at det setter seg lukt…………… men så er jeg alltid litt tett i nesen jeg da 🙂
      Jeg har forresten TO isbokser med frossen hjemmelaget bacalao i frysen – mmmmm kanskje jeg skal ta opp en snart 🙂 Jeg lager alltid så mye at det fryses ned litt 😀

      1. MJmettejosteinsdatter: Ja, det er veldig godt. Først de siste årene at jeg har lært meg å like det. Har ikke smakt den hvite. 😉 Da fryser du ned uten poteter da regner jeg med. Har ikke lagd det selv, her er den ferdiglagde fra butikk 🙂

      1. Aina: Måtte komme til trøndelag før jeg smakte det jeg også. Et tips, de har literboks med bacalao på Rema 😉 Den vi spiser, og den er kjempegod syns vi 🙂 Bare å varme opp. Husk vifte, og å lukke dørene 😉

    4. Drømmemannen er skikkelig flink til å lage baccalao, både med klippfisk og lammekjøtt. Jeg foretrekker nok aller mest den med lam. Ellers er jeg en skikkelig “lufter”, får aldri nok frisk lurt, så dørene står åpne her halve dagen selv om det er kaldt ute.
      Synes du gjør reint himla mye for tia!

      1. Marit: Hehe…ånei, jeg gjør ikke mye rent. Bare ser sånn ut 😉 Det er så enkelt det jeg gjør, men i dag gjorde jeg det litt mer skikkelig da. Men det er liksom aldri sånn skikkelig som i “gamle dager” 😀 Men må få bort støvet, for det lukter så mye bedre her da. 😉
        Bacalao med lammekjøtt? Det har jeg ikke hørt om. Trodde det var bare med klippfisk jeg. hehe..der ser du hvor mye jeg vet liksom 😀

    5. Baccalao er kjemepgodt 🙂 Det er bare så irriterende at jeg er allergisk mot fisk. Reagerer på samme måte som min far å få kraftig hodepine og oppkast bare jeg kjenner lukten av fisk, eller når jeg spiser den 🙁
      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙁
      Purr, purr, fra Toril og kattene

      1. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk. Å så kjedelig! Da hadde jeg blitt innmari lei meg om jeg ikke kunne spise fisk! Blir så fort lei kjøttmat i forhold 😉 Nyt tirsdagen! <3

    6. Ja, jeg elsker baccalao! Har aldri lagd det fra bunnen, men skal prøve det, hvis jeg tør, med hensyn til lukten 😉 Spist det på restaurant og ferdig laget, kjøpt i butikk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg