Alene igjen

Vel, ikke helt alene da, vi er jo to. 🙂

Men svigerfar har reist hjem. Det virket som han koste seg sammen med oss, og det har vært en veldig koselig jul så langt.

Det er så rart, jeg har hatt det fint jeg, men i dag så ble jeg plutselig sånn sutrete.

Da velter plutselig alle følelser over meg…

Vemodig med jul. Koselig med jul. Savn med jul. Ønsker med jul. 

Skal ikke utbrodere mer alle disse følelsene, men jeg er litt slitsomt sammensatt i jula. 

Snart er hverdagen her igjen. Et nytt år i anmarsj, og jeg kan puste ut til neste jul igjen.

Egentlig er jeg veldig julete av meg, men det er noe som gjør at det aldri blir fullt og helt bare gode følelser.  Men sånn er det vel for de fleste av oss tror jeg. 

Og selv om jeg kanskje bare har lyst til å ha en rolig jul, så er det noe som mangler når det blir bare oss også.  Litt liv og røre bør det liksom være, ihvertfall litt 🙂

Men nok sutring for i dag, skal kose meg igjen nå  😀

Det er sjakk på TV, og det er greit for da kan jeg lese litt. 😉

 

Vi ser mye film e.l og da er det vanskelig å lese samtidig  🙂 Sjakk orker jeg ikke se på, så da er lesing perfekt. Er nemlig en skikkelig lesehest, og slapper så godt av med en god bok, eller ukeblad, og med juleblader som Knoll og Tott m.m. Vi har mange fra flere år her. Går jo fint å lese dem flere ganger. 🙂

 

God 3. Juledag! <3

 

#3juledag #følelser #jul

18 kommentarer
    1. Skjønner at det følelser er litt sånn i bølge daler i jula. Har det sånn jeg også. Har savnet ungene så fælt i jula. Heldigvis så kommer ei av dem hjem igjen i kveld <3 Du mæ kose deg masse med lesing 🙂

      1. naturogfhoto: Tusen takk for det. Koser meg med lesing nå ja. Forstår godt at du savner ungene i jula. Godt at en av dem kommer hjem i kveld. Kos deg! <3

      1. pensjonistgunna: Tusen takk for det. Ja, jeg velger å kose meg, tross følelser som plutselig dukker opp. Det viktigste er å ikke dvele ved dem. Så ja, jeg koser meg 😉 Klem til deg <3

    2. Tror de følelsene er helt vanlige! Og føles alltid litt tomt når jula er over synest jeg. Og jul innebærer jo både gode og vonde følelser og alt blir forsterket.
      Knoll ogTott er koselig! Går absolutt ann å leses flere år.

      1. Mari: Å, så koselig! Jeg fikk noen bøker som lita, men har blitt lite av det siden. Men jeg låner på biblioteket, eller kjøper bøker selv. Kos deg med boka, og god romjul! <3

    3. Har det vel normalt slik i jula jeg også, men i år har det vært så hektisk at jeg nesten har glemt å tenke på alt det triste som pleier å velle opp i høytiden. Godt jula er over nå synes jeg.

      1. Marit: Er greit å slippe å tenke så mye. Har ikke gjort det jeg heller, før i dag. Jula er ikke helt over enda vel? Vi skal ha litt mer jul på Flatåsen også.
        Så blir det nyttårsaften, så er jula straks over. 🙂

    4. Ja, det er mye følelser på sånne dager 😮 Jeg er ikke så julete av meg, har en samboer som ikke er noe julete og så mye er forandret for meg også i familien, så jeg synes ikke det er noe særlig å hige etter lenger. Men deilig med FRI da 🙂

      1. frodith: Ja, ting og livet forandrer seg. Dere er flinke om dere klarer å bare tenke fri. 😉 Er nok litt for lik mora mi, men jobber med saken 🙂

    5. Mye hygge og mye vemod ved jul ja ! Vi har hatt gutta på besøk et par dager..ellers har det vært mannen og meg..og litt TV og blogging 🙂 Klem <3

      1. Annebe: Ja, jula er litt av hvert. Godt å høre at dere har hatt en fin jul. Vi har kommet oss hjem til Flatåsen, og i postkassa fant vi gaver og julekort, så det ble nesten julaften på nytt! 🙂 Ja en fin kveld! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg