Advent i Huset

Ettersom vi skal være i Huset i Gjengstøa i jula, måtte vi jo ordne koselig til adventstida også.

Her kommer svigermors gamle gardiner opp, og mine gamle som jeg heklet for mange år siden.

 

Nå bruker jeg bare den ene kappa, for det går ikke å ha gardiner på sidene ved dette vinduet.

Jeg pleide å ha grønne stoffgardiner til, og ei tynnere kappe nede i vinduet.  Og til adventstida brukte jeg disse samme røde silkesløyfene, og elkers brukte jeg grønne silkesløyfer.  Da kunne jeg bruke dem lenger, for det var jo ikke julegardiner i utgangspunktet.

 

Så kom skikkelige julegardiner opp lille julaften.

Men det var før…i “gamle dager” 🙂

 

Det ble koselig både inne og ute. Vi skal nok klare å kose oss her i jula. 🙂

 

 

 

#advent #julegardiner #hekle #røde #koselig #jul #blogg #huset #gjengstøa #hemne #trøndelag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg