2. Juledag

På tide med et aldri så lite romjulsinnlegg .

Julaften kom og gikk med øs, pøs regn og vind. Det var greit at det ble bare veier, for da var det greit for svigerfar å kjøre. 

Han kom julaften formiddag, og da passet det med lunsj. 

Pga været ble det mest innendørs, og vi koste oss med julefilm og Donald, og god julemiddag.

Før første gang så jeg også hele filmen 3 nøtter til Askepott. 🙂

 

Vi har alltid ribbe, medisterkaker og julepølse På julaften, og mye godt tilbehør, poteter, surkål, rødkål og ertestuing. For ikke å glemme sausen, den er jo prikken over i,en og den ble god 🙂

Til kaffen senere ble det julekaker og multekrem.

Svigerfar og vi fikk en koselig, og rolig julaften. 

I går var det enda mer regn og vind, men jeg kom meg en tur ut i mellom bygene. 

Som du kan se var det ikke noe snø igjen. Blir ikke mye julestemning ute da gitt 😉 Friskt og godt, og hu mor er usminka og litt trøtt 😀

 

Det ble flere julefilmer, og pinnekjøtt til middag. Olav har kjøpt seg trykkkoker, og etter halvannen time i koker,n satte vi på grillelementene i ovnen, og det ble den beste pinnekjøttmiddagen jeg noen gang har smakt! Har aldri hatt lyst på mer når jeg har spist en porsjon,  men det hadde jeg i går. Flink mann jeg har! <3

Så ble det riskrem og julekaker til kaffen og Flåklypa på TV. 

I dag har vi holdt oss inne, for Makan til regn og vind. Fikk ikke lyst på en luftetur engang jeg. Burde jo gått noen mil egentlig etter all den gode maten og desserten, men jeg lover,  jeg skal ta det igjen siden 🙂

Olav lagde middag i dag også. Da ble.det lutefisk med alt av tilbehør.  Jeg er ikke så glad i lutefisk, men de siste gangene han har lagd det, har jeg spist det. Må venne seg litt til den maten også. Er jo veldig godt med baconterninger, ertestuing og sirup til. Står over brun osten jeg da.

 

Også har der jammen meg blitt litt julekaker i dag også.  🙂

Og julefilm. Svigerfar sitter godt i godstolen,  og dupper av litt etter middagen. Veldig koselig at han er her. <3

 

Håper du har en fin romjul der du er. Vet at enkelte har hatt tunge dager,  og at det har vært en spesiell jul.  Sender varme tanker til dere som ikke har hatt en god jul! <3

 

#romjul #julaften #regn #vind #pinnekjøtt #lutefisk #ribbe #svigerfar #julekaker  

14 kommentarer
    1. HØres ut som en koselig kveld. Jeg kom meg ut i dag, selv om det regnet. Gjorde ikke det da vi startet. Tur med venninnen min. Kaffe på kafe 🙂 Fin dag 🙂

      1. frodith: Koselig dag for deg også ja. 🙂 Er jo egentlig ikke vanskelig å komme seg ut om det regner. Har jo mer enn nok regntøy og varme klær, men var lat i dag. Og fant ut at det var lov en dag. 😉 Kos deg i kveld også <3

    2. Høres ut som dere har hatt det veldig koselig og mye god mat! Bra du fikk sett hele askepott 🙂 Fine, stemningfulle bilder 🙂 Det har regnet mye her også! 🙂
      Fortsatt god jul! 🙂

    3. Ser ut som dere har hatt ei super jul til nå <3 Og du har til og med kommet deg ut på tur. Det har ikke en gang fristet for en liten lufte tur her. Hadde det ikke vert for vinden. Så hadde jeg gått. Men…. Nei vi har bygget lego og sett masse filmer i stede 😀 Du må ha en fin kveld videre <3

      1. Cecilie kristiansen: Tusen takk for det. Ja, vi har da kommet oss ut hver dag, bortsett fra i dag. 😉 Høres ut som du også har hatt en fin jul med dine. Kos deg videre du også! Klem <3

    4. Så fint dere har kost dere sammen. Her er det heller ikke snø, men hos søsteren min på julekveld var det hvitt og fint. I dag er det nesten vårstemning med litt romfrost og sol. Kos deg videre mot det nye året.

      1. Natheless: Tusen takk for det. Ja, nå blir det kos hjemme på Flatåsen. Nettopp pakket opp julegaver vi fant i postkassa, og lest julekort. 🙂 Kos deg du også! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg