Vel framme, og opprydding etter stormen

Turen over Fjellet    gikk smertefritt, og her kan du se hvordan det var

Fikk til og med et glimt av sola 🌞

 

 

Kyrksæterøra,  men ingen stopp i dag

 

Nærmer oss Gjengstøa,  og her er det ikke mye snø 😀

 

Her sees huset på Magerøya

 

Og her er Huset vårt med taket på plass 😁

Det første vi gjorde var å gå en runde for å se om alt var bra etter stormen

Ikke helt, for det har vært runddans på putekassa, og trekket har forsvunnet. Enda så godt det var tjoret fast 😳

Vi fikk lesset av bilen

Plassert det i den ene stua

Før vi kunne hvile litt, og spise lunsj.

Etterpå gikk jeg en liten tur ut, for vi så at det hadde blåst overende en furu ved veien til hyttenaboen vår.

Den ligger heldigvis slik til at det går å kjøre forbi med bil 🙂

Og igjen måtte jeg dokumentere at Huset står  med tak og alt inntakt 🥰

Når jeg hadde tatt bildet, fikk jeg plutselig øye på noe som ikke bør ligge og forsøple i naturen

Der lå trekket til putekassa 😯😁

Det har altså blåst helt fra andre enden av Huset, rundt hjørnet og over veien. Det kunne jo ha blåst enda lenger, for det fyltes godt med luft når jeg bar det inn, og nå var det jo bare litt vind. Nesten som en luftballong 😄

En som bor her ute skal ha sagt at det var værre storm denne gangen enn den som var i 1992. Og den var visst ille 😳

Nå henger trekket til tørk på mørkeloftet, og vi slapper av litt igjen.

Men jeg kjenner det klør litt i fingrene etter å pakke ut, og skifte gardiner på kjøkkenet.

Ferdig med jul nå 😀

Det beste er den gode følelsen det er å komme hit igjen. Her er jeg hjemme 🥰

24 kommentarer
    1. Så bra at dere kom trygt frem at stormen ikke gjorde stor skade i huset. Ja, ferdig med julen. Det blir morsdag og valentins dag snart:)

    2. Så deilig at du kan kjenne på at du føler deg hjemme der 🙂 Godt det ikke var skader på Huset! Flott solglimtbilde! 😀

      1. Tusen takk. ☺ Ja, det er godt å kjenne at her er jeg hjemme. Er jo sånn jeg er vant til å bo, på landet. 🥰 Har ikke hatt sjøutsikt siden vi bodde i Trollvik men det er et godt pluss det 😀

    3. Glimt av sol er alltid bra 🙂 Vær kan gjøre mye skade det..blåste her også, men ikke såååå ille ! Greit å få ned julegardinene nå ja…eller året går jo så fort så kanskje bare la dem henge..hehe… Lørdagsklem <3

      1. Ja, året går fort, men nå nå jeg ha en julepause ☺ Veldig godt å se sola litt, selv om det ble med det. Har regnet litt siden vi kom fram 🙂
        God lørdagsklem til deg 🥰❤

    4. Ingenting er bedre enn å føle seg hjemme på et nytt sted ❤ Vinden kan virkelig skape trøbbel, godt at det var “bare” litt omrokkeringer på verandaen og at trekket tok seg en flyvetur

      1. Ja, vi var heldige med det. Andre har opplevd mye værre i denne stormen, så vi skal ikke klage 😁😉 Godt å kjenne seg hjemme her. Jeg har alltid bodd på landet før, så det er der jeg trives. Og når jeg får sjøen så nærme i tillegg, ja, da er det et stort pluss for meg 😀❤

        1. Jeg også trives best på landet, kunne for øyeblikket ikke tenkt meg å bodd i by. Kanskje en dag når jeg blir gammel og skikkelig grå, men den tid den sorg/glede❤

          1. Ja , det får du ta når den tid kommer. Men du må jo ikke bo i by for det, sånn helt i sentrum. Savner ikke byen når jeg er her, selv om jeg synes Trondheim er en veldig koselig by å gå i. ☺❤

    5. Så godt å komme HJEM! Kos deg med alt du skal gjøre. Så bra du fant trekket og at ikke treet hadde falt over veien. Storm er ikke gøy! Klemsiklem:)

      1. Ja, det er veldig godt å komme hjem! 🥰 Har fått tømt det meste nå. Bare oppbevaringsboksene igjen, men de skal jeg ikke ha med til byen igjen, så de tar jeg nok siden. ☺ Ble sliten 😁
        Det var greit at vi fant trekket, for vi må jo noe over. Ble en presenning nå til trekket tørker ☺ God klem ❤

    6. Så bra at du føler deg orntlig hjemme – og godt det ikke hadde skjedd så mye mer enn med putekassa! Fine bilder av drømmestedet deres <3 klemmer

      1. Tusen takk. Ja, det er godt å føle seg hjemme, og det var godt det ikke hadde skjedd værre ting i uværet. ☺ Vi merker det godt her ute, og det blåser bra utenfor Huset nå også, men ingen storm enda 😀 Klem ❤

    7. Bra trekket ble funnet og at dere ikke hadde fått skade. Magerøya har jeg besøkt. Ved barnehagen jentene mine gikk på jobbet en dame som kom fra Gjengstø. Så flere somrer ble det arrangert tur dit ut med barnehagen. En fin plass. Nydelig utsikt :). <3

      1. Så koselig! 😀 Ja, det er fint på Magerøya. Står du på kaia der, så ser du rett over til Huset vårt 😀 Husker du hva hun som jobbet i barnehagen der het? ☺ Ja, det var greit vi fant trekket. Kjedelig å måtte kjøpe nytt, når vi akkurat har kjøpt dette ☺❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg