Ute og klatrer litt igjen

Nå var det en uke med gode tilbud på Obs, og ettersom det var opphold, lite vind, og ikke snø, så tok jeg meg en tur til City syd i dag.

 

Her finner en jo alt en trenger, og alt en ikke visste at man trengte 😉

 

Jeg var innom bokhandelen også, trengte noen kort. ( Og der kom jeg på, jeg glemte jo kort til svigerfar som fyller 90 snart)

De fleste damer shopper sko, klær og er hekta på det, tror jeg.  Selv så er det micokluter, og kontorting som er mitt svake felt. 😀

 

Trenger jeg ikke noen skrivebøker, penner dag tro?  Eh…nei, jeg har mer enn nok, så jeg klarte å la være å kjøpe noe annet enn det jeg kom for, kort, men ikke kort til svigerfar.

 

I dag var det mat jeg først og fremst skulle handle.  Vi trenger jo litt selv om vi skal tømme fryseren før vi flytter.

 

Gode tilbud denne uka, på det vi bruker, så for alle disse posene ble det bare rundt 1000,- kroner.  Her er det 6 fiskemiddager, en lapskaus til middag i dag,  for ikke å glemme tacoting,  brød, ansiktskrem, potetgull og frukt. Også ost da! 😉

Ja, du kan jo bare se selv…

 

 

En sånn handletur tar på mer enn mye annet, så når jeg kom hjem var det bare å få det som måtte i kjøleskapet på plass, og ordne meg lunsj.

Litt sofahvile nå….  Kjenner altfor godt at ME ikke er forenlig med mye gjøremål utenfor hjemmet. Og i dag ble jeg litt lei meg for det, men sånn er det nå bare.  Tenker litt på hvordan det skal bli om vi må ta bytur for handling, lege etc. Men det får jeg ta når den tid kommer. Har jo hatt det lettvint sånn i mange år nå. Litt dumt å flytte så det blir værre, men blir det for gæli, så får vi flytte mer sentralt igjen.

Det var et hjertesukk innimellom handleinnlegg 😉

 

Var forresten innom Rusta også, de har rimelig vaskepulver, og nå var jeg nesten tom.  Da fant jeg også to billige pledd som jeg tenkte å bruke på divanen på kontoret i Huset.

Men de måtte sys sammen først.

 

Min nåværende nabo er en kløpper på symaskin, så jeg stakk over til henne og spurte om hun kunne sy dem sammen for meg.

Jada, kom inn, så tar vi det med en gang, sa hun. Og som sagt, så gjort. Ti minutter senere hadde jeg et stort pledd 😀

Godt å ha en snill nabo, og jeg tror hun som flytter hit, og naboen kommer til å få et fint forhold også.

 

Jeg hadde ikke før kommet meg hjem, før regnet gikk over til snø igjen. Så det var bra timing, for nå skal det snø og blåse mye igjen. Da kan jeg bare kose meg innendørs.  😀

 

 

12 kommentarer
    1. Du fikk veldig mye mat for pengene ja. Flotte middager! Og annet godt pålegg. Lurt å følge med.
      Jeg elsker å gå i bokhandel, veldig svak der altså..
      Klær har jeg i grunn nok av, men kan titte litt…Men kjøpte meg en kosedress på fredagen og den er deilig å ha på altså.
      Snill nabo, effektiv…
      Fin kveld videre da….

      1. Takk for det Solveig. Ja, i dag fikk jeg mye for pengene. En sånn kosedress høres veldig behagelig ut 🙂 Og min nabo er en av de mest effektive jeg kjenner her. Hun strikker og syr det ene plagget etter det andre. Så jeg skryter ikke så mye til henne om mine strikka tøfler 😉 Ha en fin kveld du også! 😀

    2. Kjekt når man får shoppa mye for lite, ja =) Og jeg syns du har vært veldig flink og fått gjort en masse i dag – men skjønner at du kan bli frustrert over ME´n ja.
      Godt med sånne naboer =D
      Ha en riktig fin kveld videre <3 Klemz

      1. Ja, det er slitsomt. Men jeg bar ikke så mye. Bruker handlevogna til bilen, og kjører til inngangen hjemme. Mest det å gå langt og mye som er verst. ☺ Har bare nytt hele kvelden på sofaen 🥰 ❤

    3. Du er litt som meg, er veldig glad i bokhandelen. Etter hvert er jeg blitt veldig dårlig på handling, syns spesielt City Syd gjør meg dårlig. Begynte faktisk da jeg bodde på Flatåsen. Ellers har du et helt greit utvalg av butikker på Kyrksæterøra…men så klart ikke så gode tilbud på Extra.

      1. Jeg er ikke så glad I å dra på City syd lenger, og spesielt ikke Obs, men noen ganger lønner det seg. Det er mer enn nok butikker på Øra, så vi finner det meste vi trenger der. Tror nok ikke det blir så veldig ofte handleturer til Trondheim. 😉 Ha en fin dag. 🙂

      1. Vi måtte ha litt forskjellig mat, så det var greit når det var en del tilbud. Ellers er jeg ikke som damer flest når det gjelder shopping. Ikke så veldig glad i det, bare en sjelden gang 😉😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg