Tinnitus og nattens tanker

“Jeg ligger her, og skal prøve å sove…
Da begynner tinnitusen å pipe og bråke..

I tillegg snorker gubben igjen,
Og dama over  har kommet hjem.

Hun tramper og går over hue mitt,
får håpe hun gir seg til å sove om litt.

I mens ligger jeg her og planlegger dagen,

som kommer snart, forhåpentligvis i en fart.

Har ikke tid til å ikke sove,
da blir hu mor sur,  det kan jeg deg love…

Det hjelper nok heller ikke ligge her,  og dikte og surre så det bare blir vær…

God natt og sov godt,
eller god morgen til deg,
du sover formodentlig, og er ikke lei” 🙂

 

Dette diktet ble til i går natt,  for jeg sov heldigvis bedre i natt. 😀

8 kommentarer
    1. Så godt at du sov godt i natt 😀
      Jeg hadde en litt ruskete natt i natt, men klarte heldigvis å sovne til igjen på morrakvisten, og drømte mye.
      Trasig når søvnen ikke kommer, man plages, hører lyder fra både nært og fjernt…
      Gode ønsker fra den nye dagen 🙂

    2. Ikke lett å tvinge seg selv til å sove. Her har det også vært både tinnitus og nattetimer lange. Det dumme er at jeg sovner på morgenkvisten, og sover alt for lenge. I morges tenkte jeg at jeg burde stått opp klokka fem, for da kommer jeg vel i gjenge igjen kanskje 🙂

      1. Ja, det blir litt sånn.
        Og som regel kan jeg sove lenger de dagene jeg MÅ opp, eller våkner jeg relativt tidlig til å ha fri 😀
        Som regel fungerer jeg best om jeg ikke sover for lenge. Uansett hvor lenge jeg har vært våken ☺

      1. Ja, de kan være litt håpløse, men nå vet jeg at det er gode netter innimellom det, og jeg skal jo ikke på jobb. Så har ingenting å klage over.
        Og så blir det jo noen dikt 😄😘❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg