Soooool! 🌞…..og fiskegrateng 😀

I natt var det stjerneklart og kaldt, og vi våknet til 7 minusgrader.

En flott dag, men jeg har ikke vært ute enda.

Var så lure at vi tok opp 4 kg med lyr og hyse i går, og da kan du jo gjette hva jeg skulle til med etter frokost i dag 🙂

Fisken ble trukket mens vi spiste, og jeg startet med en gang å koke makaroni, og lage saus.

Jeg holdt på halvannen time, men da ble det 12 middager også. Eller 13, for siste boksen ble det ekstra mye i, og da blir det en liten restemiddag på brød også 😉

Var så opptatt av å røre i sausen, at jeg glemte etterpå å ta bilde av når alt var i kjelen.

Men her er det ferdig

Så du skjønner sikkert hva vi skal ha til middag i dag 😀

Men kjøkkenjobbing tar på, så nå måtte jeg finne sofaen…selv om jeg har veldig lyst til å gå tur. Kanskje etterpå…en liten en. 😉

Koste meg med å følge med på fuglene utenfor vinduet mens jeg lagde mat ☺️

Det var fullt av blåmeis, gulspurv, kjøttmeis, før Hakkespetten kom og tok over litt 😄

Dette paret er her ofte

Så kom Nøtteskrika 😀

Ikke rart jeg koser meg 😉

God onsdag! 😀

8 kommentarer
      1. Tusen takk.
        Ja, når vi først har fisken, så er det like greit å lage alt på en gang. Godt å finne igjen for enkle middager siden 🙂
        Koser meg veldig med å se på fuglene ☺️

    1. Så herlig å ha middager klare i frysa. Jeg tok den siste fiskegratengen før helga, så jeg må nok til en dag jeg også. Fint med fuglene på utsiden. Det skaper liv i vinterkulda! Nyt dagen! Klemsiklem 🙂

    2. Koselig med småfugler like utenfor! Du har sannelig hatt storjobb i dag, og med 12 middager i fryseren i tillegg til dagens middag klar, synes jeg du fortjener en klapp på skuldra 😉 Dere er heldige som ser sola i dag. Her er det temmelig grått 🙂

    3. Å, er det grått i byen? Da er vi heldige ja, for her har det vært blå himmel og sol i hele dag 🌞
      Takk for klapp på skuldra 😀
      Nå nærmer det seg middag 😉

    4. Smart å lage opp mange porsjoner! Blir jo så greit å ha enkel og god middag utover! Koselig med fuglene, og stas å ha flaggspetter (selvom de kanskje er sjefete)…..! Klem <3

      1. Veldig greit å lage mange porsjoner på en gang. Godt å finne i fryseren 😀
        Ja, flaggspetten er litt sjefete, så han får ofte matfatet for seg selv 😉
        God klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg