Snørike marsdager, da blir det snømåking 😀

Når det først skulle bli snø, så er det liksom ikke måte på hvor mye det skal lave ned 😳

Olav skulle til Trondheim igjen i dag, til tannlegen for å fjerne stingene etter fjerning av tanna.

Han var ute 07:20 og startet med å børste snø av Peugeot,n og måke.

Det var bare for meg å komme meg i klærne, og ut for å hjelpe til.

Men først ble det morgenbilder av utsikten ☺️

 

Vi fikk fjernet en del snø, før vi gikk inn og spiste frokost.

Olav dro 08:45, og jeg hadde egentlig planlagt en gåtur, og rolig dag for meg sjøl..noen timer ihvertfall 😄

Men når det snør som nå, blir gåturer omgjort til snømåking, og fjerning av snø på Renault,n.

Legg merke til børsten/skrapa som henger bak på bilen…

Du ser på børsten hvor mye det er 😁

Endelig fikk jeg bort mesteparten

Nå var det bare å måke bort all snøen rundt bilen og ved innkjørselen.. En liten pause på trappa…til jeg kom på istappene over hodet som kan falle ned når som helst…

Så jeg fant meg en liten snødunge…

Satte meg på sitteunderlaget jeg har fått av Utifriluft …og når Nemi plutselig dukket opp, (hun rømte fra eieren og snøfresen), så hentet vi båndet hennes,  og hun fikk låne sitteunderlaget. Men brydde seg mer om å finne mat etter fuglene i snøen ser det ut til 😄

Vi måtte ha oss en pause på sofaen, og Nemi var ikke lei det hun 🥰

Det ble en kort hvil på en halv time, så kom Geir og hentet Nemi. De skulle også til byen i dag..

Det begynte å snø igjen, og når jeg fikk spist lunsj, tenkte jeg at jeg fikk gå ut og ta snøen på parkeringsplassen til Peugeot,n så Olav kunne slippe å måke når han kom hjem..

Lettere å ta det før det blir for mye, tenkte jeg…snødde tett en time.

Så, når jeg kommer ut, ser jeg dette 😲

Det hadde kommet 17 cm på den halvannen timen jeg tok pause 🙈

Så det var bare å gå på med godt mot…😁

Legen har sagt jeg skal få opp pulsen med å gå turer e.l  så hva er vel bedre enn snømåking 😄

Godt jeg hadde BB på 31 da jeg sto opp, og det anbefalte meg å ta det rolig i dag 😉😄

Her var altså trappa, bakken og bilen nymåkt, men ser ikke sånn ut 😁

Når jeg holdt på, så tenkte jeg for meg selv:

“Og vi har flyttet fra en lettstelt leilighet med vaktmester som måker, til dette? “😳☺️

Jeg hadde også måkt til postkassene, men nå var det nesten like mye igjen..

 

Det ble noen pauser i snøen, og sola kom etterhvert og lagde påskestemning. Den varmet og tinet litt disse istappene over trappa. 🙂

Følte at jeg ble brun i ansiktet …hehe..ihvertfall rød 😁

Jeg gikk en liten tur, og tok noen bilder, men de skal du få i et annet innlegg. Er jo mange nok bilder i dette nå 😉🙈

Når det blir sånt vær som dette  da glemmes få bilder regelen 😂

Heldigvis kom han som måker veien forbi også, så da fikk jeg tatt snøkantene etter han med det samme jeg holdt på

Klart til Olav kommer 🙂

Her satt jeg i en snødunge i 20 minutter og slappet av til 14:30. Da var jeg veldig sliten. Har jo holdt på med snømåking i mange timer. Ikke akkurat vant til så hard jobbing så lenge..

Det ble mange bilder igjen, og mye egenskryt, men tenker det er lov etter en sånn økt som i dag 🙈☺️

Blir spennende å se hvordan morgendagen blir, for nå har jeg veldig vondt i bein og hofter. Kjente ikke det da jeg holdt på 😳🙂

12 kommentarer
    1. Nå syntes jeg dere har fått mer enn nok snø på denne siden av sommeren, håper det blir med dette. Det er dog en fin trim å måke snø. Jeg fikk opp minne på Facebook i går fra noen år siden, og da var det her snøen lavet ned sp vi nesten ikke kom fram. Håper du får en rolig og behagelig tirsdagskveld, klem 🤗

      1. Tusen takk.
        Ja, vi synes vi har fått nok, men skal visst komme mer..Men da regner jeg med at mannen tar mesteparten, og forhåpentligvis får fram snøfresen om det går for all snøen ned til butikken der den står.
        Var så kram snø først, at det ikke gikk å bruke den. ☺️
        Har bare slappet av i kveld. 😘 God klem ❤️

    2. Jeg tror aldri vi har hatt så mye snø som denne vi teten noen gang!😨😱
      Den eneste trøsta er at det er god trim.😅
      Veldig fine bilder!🌞

      1. Tusen takk..Hehe…,ja god trim, og det blir spennende å kjenne kroppen i morra. Kanskje jeg er bedre enn på lenge ☺️
        Vi har ikke hatt mye snø i januar ig februar, så vi får alt det nå.
        Var mye i jula 😀
        Så vi får sette fram juletreet 😂

    3. Du gode min så mye snø. Jeg gir meg over!!! Men nydelig med det kritthvite mot en blå himmel. Ja, man finner muskler man ikke husket at man hadde av å måke snø. Flink du! Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk. Ja det er vakkert, og enkelte muskler kjennes godt i dag 😄
        Vi har måkt i dag også, men kom ikke så mye mer i går.
        Olav har brukt snøfresen hos naboene 😀
        God klem ❤️

      1. Nei, du sier noe..for motiv er det jo 😄
        Det er flott i dag, og det skal det være i morra også.
        En liten tur på Øra på morran, også håper jeg å bare kunne nyte en gåtur ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg