Skal du ha noe på Øra?

Det spurte svigersønn til Olav en gang for mange år siden.

Han kom bak i hagen og spurte akkurat dette?

“Skal du ha noe på Øra?”

Olav svarte, nei, takk jeg fryser ikke på øra nå ☺️

Men Benny skulle jo på Øra, altså Kyrksæterøra. 😁😄

Kan bli litt misforståelse når en ikke hører den store bokstaven😂

Men vi skulle ha noe på Øra i dag. Hente ting på posten,  og handle litt.

Så vi dro avgårde ved 9 tida.

Sola skinte, og det var kommet opp i 2 °

 

Vi våknet til dette været i dag

Men innen vi kom hjem hadde det haglet litt,  og nå har det skyet til igjen, og det snør litt innimellom.

Vi har spist enkel middag, nygrilla kylling fra Extra, for selv om vi kjøpte for å ha i fryseren, så lukter det jo så godt, at det er vanskelig å la være 😁

 

Nå har jeg lagt meg oppe på det blå rommet.

Godt med litt avveksling når jeg ligger også ☺️

Har denne utsikten nå

Men snur jeg meg, ser jeg dette. Ikke se på de skitne vinduene 🙈☺️

Det er liksom ikke vits i å vaske alle 19 vinduene enda, for det er jo så mye vær.

Og dette siste vinduet må jeg ta fra utsiden for det går ikke å åpne. Og da må jeg opp i den store stigen, så det blir sjelden for å si det sånn.

Vasker mest de vinduene jeg trenger å ha rene for å kunne ta bilder ut 😀

Håper du har en fin onsdag!

Her får du kveldsbilde fra i går. Til tross for litt skinn i ruta, så ser du nok de mørke skyene 🙂 De var litt spesielle i går. Ser ut som noe mørkt og truende på vei 😳

6 kommentarer
    1. Stilige bilder. Blås i de vinduene du ikke rekker opp til. Bruk hageslangen til våren og klar deg med å vaske der du må. Ingen andre enn oss, ser jo de vinduene likevel.
      Så godt med kylling, det blir det her i dag også. Kyllinglår. Jeg har akkurat satt det til steking i ovnen. Lukta er jo bare herlig. Så jeg skjønner dere godt.

      Måtte le av Øra eller fryse på øra. Her er det verre, for Øra, det er søppelfyllinga det!! Men det er også industri og lenger ut er det fuglereservat! Litt av en kombinasjon. Nyt dagen fra din plass. Klemsiklem 🙂

      1. Hehe, ja, det er visst flere Øra steder 🙂 Ja, jeg blåser litt i de vinduene, og Olav pleier å spyle dem på våren. Men det er også gjesterom, så det er litt kjedelig når de er som verst. Den ene får jeg tatt da. Det kan snues heldigvis. Og det kan de fleste andre også. Det er værveggene som har vinduer oppe som ikke kan snues.
        Men jeg bryr meg ikke sånn veldig. 😉

        Jeg slapp å steke kyllingen jeg, for den kom rett fra grillen når vi handla, så da var det greit å spise det som lunsj/middag tidlig. Ble brød til 🙂

        Ha en fin dag videre du også. Klem <3

    2. nygrilla kylling er godt ,like greit å ha det til middang med en gang hi hi .Det siste bilde der det var fasinerande ,rart med lyset og mørket kor ting forandrer seg :=) vinduer,nei dei tenker eg ikke på før vi kommer til 17 mai da kan jeg dra over dem

      1. Godt med kylling når vi har vært og handla, for da orker jeg ikke styre med så mye middag 😉
        Ja, det var spesielt med skyene i går kveld, skumle liksom 😀
        4-5 vinduer vasket jeg oftere ☺️ Resten får vente 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg