Ser klart på tilværelsen igjen

Etter en heller dårlig natt, med mye grubling og det som følger med, våknet jeg av at mannen i huset sto opp før 7.

Hørte han gikk ut, og da visste jeg hva han skulle.

Var nemlig en wire som kjørte seg fast i går når han skulle dra opp båttralla igjen, og den måtte kappes. Og legges på nytt.

Han var så sliten i går, at han klarte å la den være til i dag, og bare det er godt gjort til å være han 😉

Men nå skulle jeg ikke skrive om det, mer at vi kan se klart på tilværelsen igjen, for med overskyet, varmt vær, passet det fint å vaske vinduer ☺️

Se så klart kjøkkenvinduet ble 😀

Som du ser, titter sola litt fram innimellom 🌞

Vinduene i 2.etg mot veien, var veldig skitne nå, for de vasker jeg ikke like ofte som de nede.

Så nå fikk jeg vasket 15 av 19 vinduer, og da sa jeg meg fornøyd for i dag 😁 Faktisk 16, for jeg tok ene kjellervinduet også ☺️ Og tar jeg med de, er det 23 vinduer. Jaja, vi ser jo ut samme hvor vi er ihvertfall 😄

Noen av vinduene går ikke å åpne, så de må jeg ha stige for å vaske. Heldigvis er de mot været, så regnet vasker de en del.

De øverste her vaskes ikke særlig ofte 🙂

De nederste her går ikke å snu rundt, så de må vaskes utenfra, og når svigermor i sin tid plantet syrin rett utenfor vinduet, så kan du tenke deg hvor enkelt det er 😄

Her står jeg helt inni syrinbusken for å få vasket..

Ser opp på dette

Resten går greit 😉 De to ytterste oppe går ikke å snu, så her må jeg bruke stige. Da blir de som sagt, sjelden vaska 😁

Her kan alle snus, bortsett fra det på toppen på mørkeloftet

Etter å ha vasket postkassene, og vannet blomstene til hyttenaboen, var det på tide med en hvil.

Venter på å få hengt ut klesvask etterpå 🙂

Så, sånn startet denne dagen..

Og sånn avsluttet den i går 🥰

8 kommentarer
    1. Jeg har noen vinduer som skulle ha vært pusset jeg også, men da jeg hadde tenkt å ta dem begynte de med veiarbeid ned i veien. Tenkte det var best å vente til de ble ferdig med det, ettersom det støvet så fælt. Deilig når man gjort det, og selv på en regnværsdag ser dagen lysere og klarer ut. Ha en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

      1. Tusen takk for det. Nei, ingen vits i å vaske vinduer når der jobbes i nærheten. Nå skal det være lite regn noen dager, og uansett så var det godt å få fjernet støv og salt. De øverste var helt ille nå 😁
        Men nå går det en stund igjen 😉
        God torsdag. Klem ❤️

    2. Her også var og er det noen vinduer som absolutt skulle hatt seg en vask. Jeg fikk vasket 3 av vinduene, men mannen min skal ut for å få vasket dem på utsiden. Det sa han at han skulle få gjort i løpet av neste uke.

      Ønsker deg en superfin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Heldig du som har en mann som sier han skal vaske dem da 😀
        Nå klarer mannen min det fint også, men han har nok annet å holde på med, så vi fordeler det sånn 😁
        God torsdag. Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg