Rolig dag? – Og rullegardiner 😄

Når jeg våknet i dag, var jeg veldig trøtt, og litt sliten etter i går, men på langt nær så sliten som jeg trodde jeg kanskje ville bli.

Olav hadde dratt tidlig til Kyrksæterøra med Peugeot,n som skulle på EU kontroll.

Den gamle bilen ble nesten godkjent, det måtte bare fikses på noe av bremsene. For det er viktig å ha.😁

Vel, jeg skulle ikke skrive om den da…mer om den rolige dagen jeg tenkte å ha. 😀

Etter havregrøten, gikk jeg opp i 2.etg og støvsugde soverommet etter gjestene, og la på nytt sengetøy. Så nå er det klart for besøk igjen ☺️

Etterpå tok jeg med vaskebøtta ned til butikken. Måtte vaske over noen stoler som sto der.

Og da fant vi (jeg) ut at vi skulle ta med stolen etter svigerfar opp.

Så etter at Olav hadde vasket ferdig bilen, gikk vi ned og hentet den.  En liten luftetur er bare fint 😄 Og tenk, vi har hatt 2 dager med blå himmel og sol. Iskald vind, og ikke stort mer enn 13° i dag heller, men sol 🌞

En trillende stol kommer mot meg 😁 Du ser så vidt krøllene til Olav over stolen, men da må du nok zoome inn 😄

Jeg støvsugde den godt, og steama og vaska den etterpå.

Nemi kom forbi også 🙂 Lurte nok på hvorfor det plutselig sto en stol der ☺️

Nå står den uten på terrassen, og der har den stått i hele dag til tørking og lufting. ☺️

Etter middagen,  som i dag ble fiskegrateng,  ble det en ørliten hvil før vi monterte rullegardiner som kom i dag.

Jeg har gruet meg litt til å ha opp rullegardiner, for jeg liker så godt åpne vinduer, men samtidig har vi vært nødt til å bruke persienner, for sola kommet rett inn, og det er ikke enkelt å se tv når sola skinner inn.

Med persiennene i vinduet, er det også vanskelig å ha planter i vinduet, så vi måtte gjøre noe med det

Men det er så kjedelig når jeg ikke ser ut. Føler meg litt innesperret da 😳

Du har sikkert fått med deg hvor glad jeg er i utsikten her ☺️ Og her ser man ikke stort…

Vel, vi diskuterte vel og lenge før vi gikk til innkjøp av transparente rullegardiner. Da skimter jeg ihvertfall litt ut tenkte jeg..

I 2.etg har vi jo lystette rullegardiner over alt, og ser ikke ut gjennom dem.

Vel, vi satte i gang å montere, og etter litt plundring med den første, (fordi vi ikke satte holderene på riktig vei med en gang), gikk den store raskt å sette på.

Så var det å henge opp gardinene igjen,  og de har jo hengt slik som dette. Jeg er litt for den gammeldagse stilen..

Men så var det å ta opp og ned rullegardinene med gardinene på plass, og det var ikke like enkelt. For da skjedde dette:

Og du kan jo tenke deg hvor blide vi blir når vi skal plundre med det hver gang vi tar opp og ned rullegardinene 😳😄

Så nå må jeg bare la gardinene henge rett. Ihvertfall til jeg eventuelt finner på noen bedre å henge de til siden med. Men jeg venner meg fort til å ha dem slik som dette også da. 🙂

Og som du ser, så slipper rullegardinenene inn litt lys,  men ikke så det er plagsomt.

Og det beste av alt! Jeg ser godt igjennom. Bedre enn jeg forventet til og med. 😀

Så lenge jeg ser alt utenfor så godt, kunne jeg til og med tålt å ikke ha gardiner 😄

Det er godt å kunne ta ned disse på kvelden, og allikevel se ut, også er det ikke mulig å se inn😁

Kan følge med alle som går forbi uten at de ser oss 😂 Godt vi har mye annet å finne på enn det😉 😀

Nå har vi fått inn stolen,  så nå kan jeg sitte i den og gynge 😄 Kan til og med slå ut til føttene ☺️

Og hvor ofte tror du en av oss vil trekke ned rullegardinene og si:

“Litt varmt kanskje?” 😂

10 kommentarer
    1. Hihi, de rullegardinene var fine – vi må jo kunne se ut…. og nå kan jo dere “snike” på andre også…. hahahah….. jeg liker også best når gardinene henger til side med et bånd, men – du finner nok en god løsning! KLem <3

    2. Hihi, litt styr og stell, litt plunder og utprøving, og så blir det veldig bra. Helt sikkert er det at sol og tv ikke går godt overens. Artig med stol på tur! 😀 😂😂

    3. “Litt varmt kanskje” hihihi
      Det er bra med rullegardiner og når sola blir lavere og ikke skinner så mye – så er det bare å trekke de litt oppover. Her har vi rullegardiner som bare står halvveis ned i vinduet og det er godt med plass for planter under rullegardiner. Jeg har ikke andre gardiner enn rullegardiner 🙂
      Stolen passet fint den!
      GOd fredag og helg til deg og dere 😀 klem

      1. Hehe…fin den reklamen der 😂
        Ja, vi trekker de opp når det ikke er behov. Mange er sånn halvveis nede, og andre tar jeg helt opp.
        Godt å se hele vinduet åpent synes jeg, og mannen liker de litt nede. Så vi møtes litt på halvveis, og derfor ble det transparente også. 😉
        God fredag og helg! 🥰

    4. Det ble ikke enkelt dette. Skjønner deg godt..Jeg må ha åpne vinduer og utsikt.
      Og jeg har nesten ikke gardiner. Liker lys inn jeg. Kanskje du skal ta vekk gardinene og bare ha rullegardiner..
      Ble litt smør på flesk her, kanskje…men smaken er som baken..
      Hadde det vært hos meg hadde jeg bare hatt rullegardin og 0 andre gardiner..<3 Men dere finner sikkert ut av det!
      Da har dere litt å diskutere noen dager til også…God Natt – klem herfra <3

      1. Hehe, blir ikke diskutert så mye nå, men jeg lar vel gardinene henge rett ned, for da ser vi jo enda mer ut 😀
        Synes ikke det passer uten gardiner i dette gamle huset, men hadde det vært som de nye, så kanskje 😉 Klem 💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg