Rådyrmamma med sine to små – Gjengstøa Zoo

I går morges var jeg tidlig oppe til en forandring.

Olav dro til byen for legetime, og når han sto opp klokka 5, og dro litt over halv 6, så fikk jeg ikke sove mer. Slappet av til 07:30, men da sto jeg opp.

Etter frokost m.m. gikk jeg ut og spylte terrassen for pollen, og la på puter etc.  Mens jeg holdt på med det, kom Geir og Nemi forbi, og vi pratet litt før de gikk videre.

 

Men så ropte Geir på meg, og sa at rådyret sto borte i skogkanten.  Så fikk vi plutselig se en rådyrkalv, og så dukket det opp enda en.

Og da kunne jeg ikke la være, jeg hentet speilreflekskamera, og listet meg bortover. Forbi låvebrutoppen, og over eiendommen til neste hytte, og inn i skogen.

Da kom jeg ganske nærme, så jeg knipset i vei.  Regnet ikke med å få så mange bra bilder, men håpet på et par bra.

 

Og her ser du resultatet, som ble bedre enn forventet 🙂

8 kommentarer

Siste innlegg