Rådyrfamilien koser seg på morgenkvisten

Da jeg kom meg opp i dag og skulle til med frokosten, fikk jeg se rådyrungene som lekte i hagen til naboen.

Frokosten måtte vente, og jeg fant speilreflekskamera for å prøve å få noen bilder.

 

Først noen kjappe bilder gjennom vinduet, men forsto at jeg kunne gå ut uten å skremme de, så da gjorde jeg det.

Så litt rådyrspam igjen. Her kommer de på løpende bånd, for jeg har enda ikke funnet ut hvordan jeg kan sette sammen bilder. Litt treig der 😉

Nyt dem, selv om ikke alle er like klare 🙂

 

Og ja, det blir maange bilder.  De to små, som nå har blitt større, hoppet og spratt lenge i hagen 🙂  Ta deg gjerne tid til å lese teksten, blir litt artigere da…synes jeg 😉

“Springer og gjemmer meg, så får du finne meg”

“Får telle til ti jeg da”..

“Må skynde meg og gjemme meg”

“Nå kommer jeg”

“Ser deg nok, ikke spring så fort da!”

 

“Kanskje hun er borti her?”

 

“Gidder ikke leke mer jeg…Skal vi finne mamma og pappa?”

 

Hele familien samlet 🙂

 

Han “far sjøl” passer på. Fikk med seg klikket fra kamera så klart. Ikke noe iveien med hørselen 😀

 

 

Ser du svalen som fløy forbi?

 

“Står du der enda og tar bilder?”

“Får posere fint da” 🙂

 

 

“Oppfør deg pent da” Papparazzi på plass

 

“Står helt rolig jeg pappa”

 

“Hvor lenge skal jeg stå her?”

“Ble sliten, så jeg setter meg litt jeg”

 

Pappa bare går..

 

“Da følger jeg etter..”

“Hvor ble det av pappa? ”

“Da går jeg tilbake til mamma, mye god mat der” 🙂

 

Maten er best her 😀

Og her ble de stående en stund…

 

Mens jålebukken poserte villig vekk 😀

 

Viktig med riktig posering med beina..

Glemte seg bort litt når han fant god mat 😉

 

Men så kom han på det igjen, og snudde seg rett i mot, så han fikk vist fram de flotte horna 🙂

 

“Er fotografen der enda? Kanskje vi må posere litt sammen da”

“Står helt rolig vi..”

 

“Nå gidder vi ikke mer mamma, kom så går vi ”

10 kommentarer

Siste innlegg